Iranian Agriculture News Agency

طلاکش:

مصرف تخم مرغ از سنین خردسالی ترویج شود

دبیر کل کانون سراسری مرغ تخمگذار ایران گفت: ما به کمک سازمان بهزیستی کل کشور کتابی را برای ترویج مصرف تخم مرغ به مهد کودک ها فرستادیم تا به عنوان کتاب درسی به کودکان آموزش داده شود.

 مصرف تخم مرغ از سنین خردسالی ترویج شود

به گزارش خبرنگار ایانا، فرزاد طلاکش دبیر کل کانون سراسری مرغ تخمگذار ایران در دهمین دوره گرامیداشت روز جهانی تخم مرغ اظهار کرد: هدف ما از ایجاد کمپین برای تخم‌مرغ ترویج مصرف آن بود و ۱۰ سال است که این همایش را به همین منظور برگزار می‌کنیم.

وی افزود: در کشور ما سوء‌تغذیه از نوع کم‌خوری نیست بلکه از نوع بدخوری است و سیری سلولی در کشور ما بالا است.

طلاکش در رابطه با میزان مصرف سرانه هرفرد در کشور گفت: سرانه مصرف کشور در ابتدای شروع کار ما زیر ۱۶۰ عدد در سال برای هر نفر بود و امروز پس از تلاش های بسیار سرانه مصرف کمی از ۲۰۰ عدد عبور کرده است.

وی افزود: سرانه مصرف تخم مرغ در کشور ما حدود ۲۰۰ عدد در سال برای هر فرد است که این رقم در ژاپن بیش از 365 عدد تخم مرغ و در هند 66 عدد تخم مرغ است. 

دبیر کل کانون سراسری مرغ تخمگذار ایران تاکید کرد: امیدواریم به شاخص ۲۵۰ عدد تخم مرغ در سال برسیم و در حال حاضر هم ظرفیت کشور برای تولید بیشتر وجود دارد و نیاز به سرمایه گذاری مجدد نداریم.

طلاکش خاطرنشان کرد: در سال گذشته و با کمک آموزش و پرورش کار مطالعاتی انجام شد که در20 منطقه از تهران در رابطه با مصرف تخم مرغ و میزان آن از شهروندان سوال شد که متوجه شدیم دغدغه مردم قیمت تخم مرغ نیست اما اینکه توصیه متخصص برای مصرف آن باشد یا نه برایشان بسیار مهم بود.

دبیر کل کانون سراسری مرغ تخمگذار ایران با اشاره به لزوم ترویج مصرف تخم مرغ از سنین خردسالی و اقدامات صورت گرفته در این خصوص اذعان کرد: ما به کمک سازمان بهزیستی کل کشور کتابی را برای ترویج مصرف تخم مرغ به مهد کودک ها فرستادیم تا به عنوان کتاب درسی به کودکان آموزش داده شود.

وی تصریح کرد: در کشور ما باور غلط نسبت به کلسترول تخم مرغ از بین رفته اما همچنان در جامعه پزشکی این باور وجود دارد.

طلاکش افزود: فائو برای کشورهای فقیر الزام کرد تا سال ۲۰۲۵ با تخم مرغ گرسنگی را از میان ببرند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید