Iranian Agriculture News Agency

استاندار قزوین :

برنامه نوین برای حفظ شغل در روستا و تولید در این محیط تهیه شود

استاندار قزوین گفت : باید برنامه نوینی برای حفظ شغل در روستا و تولید دراین محیط تهیه شود .

برنامه نوین برای حفظ شغل در روستا و تولید در این محیط تهیه شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، هدایت ا.. جمالی پور در دیدار با دکتر علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور ، محمد رضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور که با حضور فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ، زینالی مدیر کل دامپزشکی و مدیران این اداره کل برگزار شد با بیان این مطلب افزود : در تولید محصولات روستاییان و اقتصاد روستا نگاه ویژه ای نبوده و باید نگاه ویژه ای به روستا داشته باشیم تا زمینه تولید در این مناطق را فراهم کنیم .

وی اظهار داشت : اگر در روستا سرمایه گذاری شود قطعا بیش از آن بهره برداری خواهیم کرد .

جمالی پور تصریح کرد : تاکنون به اقتصاد خرد روستایی توجه نشده و فقط به اقتصاد کلان توجه شده است و بعضی مواقع اقتصاد خرد اثراتش به مراتب بیشتر از کلان خواهد بود .

وی اضافه کرد : برنامه ریزی حرکت ما باید متناسب با موقعیت ها و شرایط باشد و نبود این موضوع باعث شده تا روستایی برایش شغل اهمیت چندانی نداشته باشد .

استاندار قزوین به پتانسیل و ظرفیت مستعد استان قزوین در زمینه تولیدات محصولات دامی اشاره کردو گفت : دامپروی یک حرفه رقابتی است و بهره برداران باید تلاش کنند تا در این زمینه تولیدات بیشتری داشته باشند .

جمالی پور تاکید کرد : کشاورزی را باید به مردم آموزش داد تا ظرفیت های بخش کشاورزی بطور متوازن رشد پیدا کند.

استاندار گفت : اگر به روستا و روستاییان توجه بیشتری می شد و این قشر بی نیاز بود امروز از بسیاری از آسیب ها جلوگیری می شد.

این مقام مسئول بر لزوم اهمیت حفظ شغل روستایی و همچنین تولید محصولات روستایی تاکید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید