Iranian Agriculture News Agency

رییس هیات مدیره بانک کشاورزی:

بیش از 90 درصد تسهیلات بانک کشاورزی به بخش کشاورزی پرداخت شده است

رییس هیات مدیره بانک کشاورزی در آیین معارفه مدیر شعب بانک در آذربایجان غربی با بیان این که سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی مطابق با قیمت های سال1390 بیش از هفتاد میلیارد دلار است، اظهار کرد: سهم بخش کشاورزی در ارزش افزوده کسب و کار با ارتباطات پسین و پیشین با سایر بخش های اقتصادی بیش از 32 درصد است

بیش از 90 درصد تسهیلات بانک کشاورزی به بخش کشاورزی پرداخت شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی،  وی افزود: مطالعات نشان می دهد که خواستگاه اصلی بخش کشاورزی ایران مناطق روستائی است و حدود81.6 درصد ارزش فعالیت های اقتصادی در روستا مربوط به تولید و18.4 درصد مربوط به خدمات مولد است و این ویژگی ها سرمایه گذاری در امور زیربنایی در این بخش را اجتناب ناپذیر کرده است .

ماهی کار تصریح کرد: در بخش کشاورزی بیشترین پرداخت تسهیلات مربوط به بانک کشاورزی بوده است ، به گونه ای که طی سال گذشته و در ادامه آن در سال جاری بیش از90 درصد پرداختی ها به بخش کشاورزی و فعالیت های وابسته اختصاص داشته است ؛ ضمن این که به منظور خدمت رسانی هرچه بهتر ، بیش ازدو سوم شعب بانک کشاورزی در مناطق تولید محصولات کشاورزی واقع شده است.

رییس هیئت مدیره بانک کشاورزی افزود: درخصوص ارتقاء کل تولیدات بخش کشاورزی از26 میلیون تن در اول انقلاب به122 میلیون تن در پایان سال،1397 عوامل عدیده ای چون سرمایه نقش داشته اند که این مهم به دلیل حمایت های بی نظیر بانک کشاورزی محقق شده است .

وی با بیان این که پرداخت تسهیلات در بخش آبیاری تحت فشار از جمله اولویت های بانک کشاورزی است، گفت : 2.2 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی با حمایت تسهیلاتی بانک، تحت پوشش شبکه های آبیاری قرار گرفته است .

ماهی کار در ادامه اضافه کرد: نگاه کلان نظام بانکی و بانک کشاورزی این است که برای رشد اقتصادی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در بخش اقتصادی سهم ارزنده ای داشته باشند و بانک کشاورزی با حمایت از تولید و فعالان مربوطه توانسته است فرصت های شغلی موجود را حفظ و فرصت های اشتغال جدید را فراهم کند.

وی با طرح موضوع بهره وری ، عوامل و موانع موجود در این مسیر را یادآوری و اشاره کرد: هدر رفت استعدادها و سرمایه انسانی یکی از کلیدی ترین موانع در مسیر بهره وری است و بانک کشاورزی به عنوان سازمان بهره ور با شناخت استعدادها، ظرفیت ها و توانایی های سرمایه انسانی، برنامه های عدیده ای را به منظور بهره ور شدن در دستور کار خود قرار داده است که در ارائه خدمات برتر کمک می کند .

رییس هیئت مدیره بانک کشاورزی ضمن قدردانی از تلاش های سه ساله بهنام شهدی در سمت مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان آذربایجان غربی، گفت : وی از جمله معدود مدیرانی بود که شناخت کافی در ارتباط با اهداف و ماموریت های سازمانی داشت و توانست در جمیع شاخص های مورد ارزیابی مدیریت ، جایگاه این استان را از رتبه 19 در سال 1394 به رتبه اول در سال 1397 برساند .

وی در ادامه ایزدیار را به عنوان مدیر جدید شعب بانک کشاورزی در آذربایجان غربی معرفی و عنوان کرد:  احد ایزدیار با داشتن بیش از 25 سال سابقه کار در بانک، فعالیت های خود را به عنوان کارشناس از شعبه آغاز و در ادامه در مدیریت در پست ها و مناصب مختلف از جمله امور بیمه ، بخش اعتبارات و وصول مطالبات و بانکداری شرکتی خدمت کرد و از امروز بر اساس حکم صادره از سوی مدیرعامل این بانک مسئولیت هدایت و راهبری شعب استان را عهده دار می شود.

ماهی کاردر پایان اظهار امیدواری کرد با همدلی و همراهی بتوانیم مسیرتعالی و پیشرفت را بیش از پیش در این استان طی کنیم و شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی بخش کشاورزی باشیم .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید