Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

بانک کشاورزی بازوی توانمند توسعه پایدار کشاورزی است

رسول جلیلی در در مراسم تکریم و معارفه مدیر شعب بانک کشاورزی استان که با حضور رییس هیات مدیره بانک کشاورزی کشور برگزار شد، با تقدیر از زحمات چندین ساله بهنام شهدی در دوران تصدی مسئولیت خود و ارزوی موفقیت برای مدیریت جدید ، اظهار کرد : آدربایجان غربی با وجود پتانسیل های موجود ششمین استان تولید کننده محصولات کشاورزی کشور است که ۳۸ درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است.

بانک کشاورزی بازوی توانمند توسعه پایدار کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جلیلی افزود: کسب رتبه اول پرداخت تسهیلات توسعه پایدار روستایی و عشایری کشور افتخار بزرگی برای استان است که مشارکت جدی بانک کشاورزی در پرداخت این تسهیلات ستودنی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : با توجه به اشتغال 38 درصدی در بخش کشاورزی استان، سهم ارزش افزوده تولیدات کشاورزی ۲۵ درصد است که نیمی از ارزش افزوده ایجاد شده در بخش خدمات نیز وابسته به بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: ایجاد تشکل های فراگیر و نظام های بهره برداری و همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی جامع داده های کشاورزی به منظور برنامه ریزی بهتر در اولویت کارهای اجرایی سازمان قرار دارد.

وی همچنین تاکید کرد: این استان در تولید اغلب محصولات کشاورزی جزو ۱۰ رتبه برتر کشور قرار دارد و این استان جایگاه‌های بعد از ۱۰ را در تولید هیچ محصولی ندارد و در زنجیره‌های تولید و به ویژه دام و طیور آذربایجان‌غربی جزء رتبه‌های نخست کشوری است.

جلیلی اضافه کرد: براساس شاخص های مورد ارزیابی مدیریت شهب بانک کشاورزی در کشور، جایگاه این استان از رتبه 19 در سال 1394 به رتبه اول در سال 1397 رسیده است که مایه افتخار و شایسته تقدیر است.

در ادامه این مراسم طی حکمی از طرف رییس هیئت مدیره بانک کشاورزی کشور، ایزدیار به عنوان مدیر جدید شعب بانک کشاورزی در آذربایجان غربی معرفی و از زحمات بهنام شهدی مدیر سابق این مدیریت با اهدای لوح و هدایایی تجلیل و قدر دانی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید