Iranian Agriculture News Agency

فرامرزی خبر داد:

تخصیص 105میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت شهرک های کشاورزی

مدیرکل برنامه‌ریزی، سرمایه گذاری و کارآفرینی شرکت شهرک های کشاورزی گفت: در حدود 105میلیارد تومان جهت زیرساخت شرکت شهرک های کشاورزی در استان‌های مختلف در سفرهای رییس جمهور و هیات دولت مصوب شده و به این شرکت تخصیص یافته است.

تخصیص 105میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت شهرک های کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، جمال فرامرزی مدیر کل برنامه‌ریزی، سرمایه گذاری و کارآفرینی شرکت شهرک های کشاورزی در نخستین نشست هم‌اندیشی "سرمایه‌گذاری با ساز و کار مشارکت عمومی – خصوصی در توسعه گلخانه های  کشور" گفت:  تاکنون در حدود 105میلیارد تومان جهت زیرساخت شرکت شهرک های کشاورزی  در سطح استان ها در سفرهای رییس جمهور و هیات دولت مصوبات شده و به این شرکت تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه با تمهیدات درنظر گرفته شده در حوزه گلخانه‌ها طرح هایی با مبلغ کمتر از 10میلیارد تومان به کارگروه استانی و بالاتر از 10میلیارد به کارگروه ملی ارجاع داده می شود، گفت: همچنین مصوبات استانی به درستی تامین اعتبار شده و تخصیص یافته است.

فرامرزی از جمله وظایف این شهرک در توسعه گلخانه ها را هدایت و راهبری و توسعه زیرساخت ها عنوان کرد و ادامه داد: تا این لحظه توانستیم در شهرک های کشاورزی  273هزار هکتار از زمین های در اختیار را مطالعه کنیم و مطالعه آمایش آنها را در سطح کشور انجام شده است.پ

وی ادامه داد: براساس مطالعات استعدادیابی این آمایش انجام شده و ما کشت گلخانه ای، پرورش دام و طیور و شیلات را در دستور کارمان قرار گرفته است و  در این راستا نگاه عدالت محوری در توسعه یافتگی استان ها وجود دارد.

فرامرزی افزود: اهم فعالیت های شیلاتی در جنوب کشور در حال اجرا است و سایر فعالیت های گلخانه ای به طور مساوی و یا متناسب با ظرفیت ها در استان های مرزی در سطح کشور در حال پیگیری است.

مدیر کل برنامه‌ریزی، سرمایه گذاری و کارآفرینی شرکت شهرک های کشاورزی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی 5هزار 800هکتار برای سال 98توسعه گلخانه در کشور برنامه‌ریزی شده است، افزود: سهم شهرک های کشاورزی  2500هکتار است و تا این لحظه 860هکتار زیرساخت در مجموع شرکت شهرک های کشاورزی  ایجاد شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید