Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی:

قزوین جزو ۵ استان برتر کشور در تولید محصولات زراعی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در ارزیابی شاخص های تخصصی و اختصاصی جهاد کشاورزی استان عملکرد مثبتی دارد.

قزوین جزو ۵ استان برتر کشور در تولید محصولات زراعی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان که با حضور محمدی مدیر کل بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت جهاد کشاورزی ، حجت الاسلام بهادری مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاوزری استان قزوین و معاونین و مدیران سازمان برگزار شد با بیان این مطلب افزود : خوشبخانه شاخص های اقتصادی استان در تولید غلات محصولات زراعی و دام طیور رشد داشته که منجر به ارتقای شاخص های اقتصادی استان شده است

وی به وضعیت و شرایط مستعد استان اشاره کرد و اظهار داشت : پتانسیل استان در آبیاری تحت فشار سالانه ۲۵۰۰ هکتار بوده که طی سال گذشته ۷هزار و ۵۰۰ هکتار اجرا شده است .

خمسه تصریح کرد : دو سال پیش رده سازمان جهاد کشاورزی در بین استان های کشور ۳۱ بوده و الحمدالله امروز جزو ۵ استان برتر کشور در زمینه تولید و کیفیت محصولات زراعی بویژه گندم و سایر محصولات هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اقدامات خوب و ارائه تسهیلات بویژه توسعه روستایی در استان اشاره کرد و گفت : جهاد کشاورزی در بین دستگاههای اجرایی استان بیشترین تسهیلات ارزان قیمت را به میزان ۱۵۴ میلیارد تومان به بخش کشاورزی وارد کرده است ‌.

به گفته ی خمسه، در بخش مکانیزاسیون کشاورزی نیز بیش از ۹۷ درصد اعتبارات دراین بخش جذب شده است.

وی یاد آور شد: در طرح رونق تولید کمترین پرونده ها را داریم و اندک واحد های راکد نیز با همت همکاران وارد چرخه تولید شده است .

خمسه خاطر نشان ساخت: در اجرای طرح های گلخانه اتفاق خیلی خوبی در استان افتاده و شرایط برای جذب سرمایه گذار فراهم شده است .

این مقام مسئول یاد آور شد : عملیات بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور نیز در تاکستان آغاز شده و فاز اول این شهرک در حال واگذاری به متقاضیان است .

وی با بیان اینکه در عملیات مبارزه با ملخ و مگس زیتون اقدامات خوبی انجام شده گفت : در بحث آفت مگس زیتون کمتر از ۵ درصد خسارت در باغات استان وجود دارد .

خمسه از همکاری و همراهی خوب استانداری ، مدیریت برنامه ریزی استان و سایر دستگاههای اجرایی در پیشبرد اهداف توسعه ای بخش کشاورزی قدر دانی کرد .

این مقام مسئول بر لزوم اهمیت نظارت و حضور بازرسی در کلیه مراحل تاکید کرد .

وی گفت : تمام تلاش بر این است که ؛ با وجود مشکلات پیش رو تنها یک صدا از جهاد کشاورزی و آن صدای کار خارج می شود .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید