Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان:

دشمن تهدید جامعه را از طریق سلامت مردم دنبال می‌کند

نشست مانور و رزمایش پدافند غیرعامل بیماری بروسلوز در شهرستان کوهدشت برگزار شد

دشمن تهدید جامعه را از طریق سلامت مردم دنبال می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، دکتر علی سیف مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری و سرپرست فرمانداری شهرستان پلدختر در این جلسه گفت: دشمنان به سمتی حرکت می‌کنند که از راه‌های غیرمستقیم ضربه خود را به آن سیستم بزنند و به اهداف خود برسند و اتفاقی هم در سطح بین المللی چندان مشخص نباشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حوزه بیوتروریستی یکی از حوزه‌های است که دشمن خیلی به آن ورود پیدا می‌کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان خاطرنشان کرد: بیوتروریست یعنی حمله به سلامت انسان ،یعنی تهدید سلامت که این تهدید دو  شرط مختلف دارد ؛یکی مستقیم خود سلامت را تحت تاثیر قرار می‌دهد و دیگر اینکه یک عامل بیماری‌زا سلامت انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

دکتر سیف اضافه کرد: دشمن به طرف عامل بیماری‌زا نمی‌روند چون ممکن است به سمت خود آنها برگردد.

وی بیان کرد: دشمنان به دنبال تهدید سلامت انسان به صورت غیرمستقیم هستند در این راستا غذا یا پوشاک انسان را مسموم می‌کنند که یکی از غذاهای انسان دام است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان ادامه داد: استان یکی از قطب‌های تولید کننده گوشت و شیر است که باید در این حوزه خیلی اهمیت قائل شویم.

دکتر سیف با بیان اینکه کوهدشت یکی از قطب‌های دامپروری در کشور است، افزود: آموزش پدافند غیرعامل از اداری باید به سمت جامعه برود و گسترش داده شود و برای مردم ذکر شود.

وی اظهار کرد: دشمن تهدید جامعه را از طریق سلامت مردم دنبال می‌کند که در این راستا باید به مردم هشدار داده شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان تصریح کرد: در صورت بروز بیماری باید دستگاه‌ها وظایف خود را بدانند و همه پیش‌بینی‌های لازم انجام شود. تا در وقوع خطرات زیستی احتمالی تمامی دستگاه های شهرستانی و استانی با آمادگی کامل و با سناریوهای از قبل طراحی شده در میدان حاضر شده و در جهت کاهش خطرات احتمالی، آرام سازی جو روانی جامعه ،صیانت از مراکز ثقل در هر شهرستان، اقدامات سریع ،فوری و ضروری را  با کمترین خسارات احتمالی انجام دهند.

وی همچنین حضور فعالانه در تمامی اعضای عضو شورای پدافند زیستی و شورای تامین هر شهرستان را در برگزاری مانورهای پدافند غیر عامل ضروری دانست

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید