Iranian Agriculture News Agency

رفیعی پور اعلام کرد:

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون دام ها برای کنترل تب برفکی در کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: مرحله دوم طرح ملی هماهنگ و سراسری واکسیناسیون دام برای کنترل بیماری تب برفکی در روستای خاتون آباد عنبرآباد و همزمان امروز در کل کشور آغاز شد.

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون دام ها برای کنترل تب برفکی در کشور

به گزارش ایانا، علیرضا رفیعی پور اضافه کرد: در این طرح دام های سبک و سنگین بر علیه بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام توسط سازمان دامپزشکی در جهت کمک مستیقم به تولیدکنندگان واکسینه می شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در طول سال بیش از 300 میلیون دُز واکسن های مختلف بر علیه بیماری های استراتژیک کشور مثل بیماری های سیاه زخم،تب برفکی، تب مالت، هاری و غیره استفاده می شود.

رفیعی پور گفت: در این طرح در استان کرمان بیش از 2 میلیون دام سبک و 200 هزار دام سنگین بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح امروز به صورت همزمان در 32 اداره کل دامپزشکی کشور آغاز شد و در کل کشور 80 میلیون دام سبک و 70 میلیون دام سنگین بر علیمه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند.

رفیعی پور در خصوص کمبود نیرو و خودرو در اداره های دامپزشکی جنوب استان گفت: استان های کمتر توسعه یافته بویژه جنوب استان سهمیه بیشتری قائل خواهیم شد و بابرنامه ریزی که در تهران خواهیم داشت این اقدام مهم انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید