Iranian Agriculture News Agency

دامپزشکی از طریق کنترل مواد غذایی سلامت و ایمنی جوامع انسانی را تامین می کند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: دامپزشکی از طریق کنترل مواد غذایی از جمله انواع گوشت قرمز و گوشت مرغ و طیور، سلامت و ایمنی جوامع انسانی را تامین می کند.

دامپزشکی از طریق کنترل مواد غذایی سلامت و ایمنی جوامع انسانی را تامین می کند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی در جلسه شورای هماهنگی سازمان که همزمان با چهاردهم مهرماه روز ملی دامپزشکی در اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت بمناسبت روز ملی دامپزشکی و بیان این مطلب افزود: دامپزشکی علاوه بر تامین سلامت انسانی در تضمین و تامین اقتصاد و معیشت جوامع روستائی نیز نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: نقش دامپزشکی بابت تضمین سلامتی دام و طیور و اقتصاد بهره برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی کمتر از نقش آن در تامین سلامت جامعه نیست.

مهندس فتحی اظهار کرد: ما اگر با توجه به جامعه هدف خود بتوانیم از تمام استعدادها، پتانسیل ها و ظرفیت های درون سازمانی به نحو احسن استفاده نمائیم، می توانیم در پیشگیری و جلوگیری از انواع بیماریهای مشترک بین دام و طیور و انسان گام های موثرتری برداریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به این موضوع که مجموعاً دو نوع کارکرد برای کارکنان جهادکشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان تعریف شده و آن دو عبارت از کارکرد درون سازمانی و کارکرد برون سازمانی می باشد، گفت: آسیب شناسی علل و عوامل تاثیرگذار در عقب افتادن بعضی از وظایف سازمانی در راستای دفاع از مجموعه کارهای مفید و مطلوب انجام شده توسط همکاران اداره کل دامپزشکی استان در مواجهه با افراد خرده گیر و کارشکن خارج از تشکیلات اداری ضروری و لازم است.

وی اضافه کرد: تفاوت مدیران باهوش و کارآمد با دیگران در این است که موضوعات و مواردی را که در امر توسعه بخش کشاورزی با توجه به مزیت های نسبی استان در برنامه های روتین بخش مورد توجه قرار نگرفته است شناسایی و نسبت به برنامه ریزی و بالفعل نمودن آن اقدام نمایند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر این نکته که ظرفیت و پتانسیل استان در تمام بخش های کشاورزی بالاست و این ظرفیت ها می تواند با تلاش مضاعف مدیران کارآمد و نکته بین افزایش یابد، اضافه کرد: بایستی در جهت ارتقاء ظرفیت و استعدادهای پنهان و مغفول استانی اقدامات و تمهیدات موثر و مفیدتری برداشته شود تا بتوانیم در سطح کشور از بخش کشاورزی استان دفاع کنیم.

وی به لزوم رصد و پایش تولیدات استان از مرحله تولید تا بازاریابی آن اشاره و اعلام نمود : بایستی تمهیدات لازم در راستای جلوگیری از هرگونه ضررو زیان احتمالی تولید کنندگان بعمل آید که ضروریست در بحش گوجه فرنگی و سیب درختی ، سازمان تعاون روستائی استان با همکاری دستگاه های ذیربط وارد عمل شود.

مهندس فتحی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: ملاک خوب یا بد عمل کردن ما، قضاوت مردم و افکار عمومی درباره عملکرد ما می باشد، باید وظایف قانونی خود را نسبت به مردم به نحو احسن انجام دهیم و از حق و حقوق مردم در دستگاهها و ارگانهای دولتی دفاع نمائیم.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید