Iranian Agriculture News Agency

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان خوزستان عنوان کرد:

بیشترین رشد بیمه گری در بخش طیور با پوشش قراردادی 42 میلیون قطعه در استان خوزستان

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان از بیشترین رشد بیمه گری در بخش طیور و با پوشش قراردادی 42 میلیون قطعه در استان خوزستان خبر داد.

بیشترین رشد بیمه گری در بخش طیور با پوشش قراردادی 42 میلیون قطعه در استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، محمد آلاله مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان گفت: گسترش نظامات موثر جبران خسارت نظیر انواع بیمه‌ها، حمایت‌های مالی و تشویق، تسهیلات ویژه و صندوق‌های حمایتی از سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری می‌باشد.

وی افزود: یک هزار و 51 میلیارد ریال پرداخت مربوط به سال زراعی 98-97 با پوشش قراردادی 42 میلیون قطعه مربوط به بخش طیور است.

آلاله در ادامه اظهار کرد: از جمله دستاوردهای حوزه بیمه کشاورزی در استان می‌توان به، پرداخت گسترده و فوری خسارت سیل فروردین ماه 98 یک هفته پس از وقوع سیل، استفاده از بسترهای GIS و RS و تصاویر ماهواره‌ای در روند پرداخت خسارت سیل، ارتقاء بهره‌برداری از سامانه اطلاعات مکانی در سامانه جامع بیمه کشاورزی و افزایش بیش از 30 درصدی پوشش بیمه‌ای در زیر بخش طیور در سال زراعی 98 – 97 اشاره کرد.

وی با بیان اینکه 817 میلیارد ریال بار مالی بیمه گذار در سال زراعی 99-98 بر عهده صندوق گذاشته شده اضافه کرد: افزایش سقف تعهدات ارزش بیمه‌ای، اعمال تخفیف در حق بیمه، اجرای بیمه های فراگیر مانند کلزا، گندم و چغندر قند و اجباری کردن بیمه دام‌ها در سطح کشور از سیاست های اجرایی برنامه فروش سال زراعی 99-98 می‌باشد.

همچنین در بخش دیگری از این جلسه رییس سازمان هواشناسی نیز با بیان اینکه در سال زراعی 98-97  هیچ استانی بارش کمتر از حد نرمال نداشته است اظهار داشت: در سال جاری نیز از نظر میزان، بارش‌ها نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

سبزه زاری تصریح نمود: برای میزان بارش‌ها در بلند مدت عدد ارائه نمی‌دهیم زیرا اتمسفر به شدت پیچیده می باشد همچنین هر خطا با گذشت زمان چند برابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه صحت مدل‌های فصلی 70 تا 75 درصد می‌باشد ادامه داد: ایذه بیشترین میزان بارش‌ها را در سه ماه نوامبر، دسامبر و ژانویه خواهد داشت.

سبزه زاری همچنین به افزایش دما بین نیم تا یک درجه در دو ماه مهر و آبان نیز اشاره نمود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید