Iranian Agriculture News Agency

استاندار کرمان در همایش روز ملی دامپزشکی:

پنج درصد از گوشت قرمز کشور در استان کرمان تولید می شود

استاندار کرمان در همایش روز ملی دامپزشکی گفت: پنج درصد از گوشت قرمز کشور در استان کرمان تولید می شود این در حالیست که 4 درصد از جمعیت کشور در استان کرمان زندگی می کنند.

پنج درصد از گوشت قرمز کشور در استان کرمان تولید می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، دکتر فدائی گفت: مصرف سرانه گوشت قرمز در کشور 12 کیلوگرم میباشد که در استان کرمان  نیز 12 کیلوگرم است ولی 14 کیلوگرم به ازای سرانه تولید انجام می شود.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: مصرف سرانه مرغ در کشور 28 کیلوگرم می باشد که در کرمان 21 کیلوگرم می باشد و   دویست و سی و هفت هزار تن مرغ در کشور تولید که فقط 2 درصد آن در استان  تولید می شود پس بایستی تولید گوشت مرغ را توسعه بدهیم.

وی افزود: متاسفانه نرخ تمام شده گوشت مرغ در استان کرمان بالاست و واسطه ها در زنجیره تولید و کمبود سرمایه در گردش مرغداران منجر به بالا رفتن نرخ تمام شده مرغ در استان کرمان می شود که بایستی بررسی و اصلاح شود.

دکتر فدایی افزود: مصوب شده است در شهرهای کوچکی که امکان وجود کشتارگاه صنعتی نیست قصابی های مدرن ایجاد شود که امید است این امر به زودی محقق گردد.

 وی ادامه داد: برنامه های مهمی نظیر هویت گذاری و پلاک گذاری در حال انجام است ویکی از خواسته های ما این است که کارهای تحقیقاتی خاص استان انجام شود.

وی از مراکز مرتبط وذیربط خواست با شناخت فرصت های شغلی مرتبط با دامداری زمینه اشتغال فارغ التحصیلان را فراهم نماید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید