Iranian Agriculture News Agency

شهرستان هشترود، قطب تولید بذور اصلاح شده گندم دیم در آذربایجان شرقی است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: بذر به عنوان پایه و زیربنای تولید همه محصولات زراعی بویژه گندم و جو نقش مهمی در افزایش تولید دارد و یکی از نهاده های مهم و تاثیرگذار در نیل به خودکفایی گندم محسوب می شود.

شهرستان هشترود، قطب تولید بذور اصلاح شده گندم دیم در آذربایجان شرقی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس مجید احمدی با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه شهرستان هشترود دارای بیشترین سطح زیرکشت و تولید گندم در استان می باشد و از قدیم الایام به انبار غله استان شهرت دارد، در راستای پایداری و افزایش تولید گندم در این شهرستان دو واحد تولید بذر اصلاح شده گندم در این شهرستان با پیشرفته ترین تجهیزات و با ظرفیت شش هزار تن فرآوری و تولید بذر ایجاد گردیده است که علاوه بر تامین بذور اصلاح شده ارقام گندم دیم، بذور مورد نیاز سایر شهرستانها را نیز تامین می نماید.

وی ادامه داد: در حال حاضر بذور ارقام گندم دیم، هما و باران در طبقات مادری و گواهی شده در این شهرستان تولید می شود و از سال جاری زراعی طبق برنامه ریزی انجام یافته بذور رقم هشترود که به نام خود شهرستان نیز می باشد در واحد بذر اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان تولید خواهد شد.

مهندس احمدی در پایان اشاره کرد: که سالانه در شهرستان هشترود 6-5 هزارتن بذر اصلاح شده گندم انواع ارقام دیم و در طبقات مختلف بذری بین کشاورزان منطقه توزیع و درمزارع شهرستان هشترود کشت می گردد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید