Iranian Agriculture News Agency

همزمان با اجرای دستورالعمل اجباری شدن بیمه دام سبک و سنگین؛

کلیه دام های سبک و سنگین در استان‌ تهران بیمه می شوند

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان‌ تهران از اجباری شدن بیمه دام سبک و سنگین در این استان خبر داد و گفت: باهدف سرعت بخشیدن به این موضوع ستاد بیمه اجباری دام سبک و سنگین در استان‌ تهران تشکیل شد.

کلیه دام های سبک و سنگین در استان‌ تهران بیمه می شوند

به گزارش ایانا در استان تهران، حسن منتخبی اظهار داشت: ازسوی معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، طبق بند ث ماده ۳۳قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی جمهوری اسلامی ایران وطبق ماده ۹قانون نظام جامع دامپروری کشور دستورالعمل اجباری شدن بیمه دام سبک و سنگین به سازمان جهاد کشاورزی استان‌ تهران ارسال شد.

وی ادامه داد: طبق این دستورالعمل صندوق بیمه کشاورزی به عنوان بیمه گر دام‌های سبک و سنگین معرفی شده و در این بیمه دام‌های سبک و سنگین در حوادث غیرمترقبه شامل صاعقه، زلزله، سیل، یخ زدگی و سرمازدگی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

منتخبی درخصوص موارد تحت پوشش این بیمه گفت: همه ساله درفصل بارندگی در روستاها تعدادی از دام‌ها به دلیل تخریب آغل تلف می شدند که بیمه این نوع حوادث و طوفان، رانش زمین و همچنین بیماری‌هایی نظیر آبله، حاری، تب برفکی، بروسلوز، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و کلیه بیماری‌های نو پدید و بازپدید را تحت پوشش می دهد.

وی تاکید کرد: دستورالعمل اجباری شدن بیمه دام سبک و سنگین در استان‌ تهران از اردیبهشت ماه از سوی وزارت جهاد ابلاغ شده و این طرح هم اکنون در این استان در حال اجرا است که در صورت بیمه نشدن دام ها، دامداران از کلیه تسهیلات بانکی و توزیع نهاده‌های دامی با نرخ دولتی محروم می شوند.

به گفته منتخبی، سال گذشته از مجموع ۲۰۵ هزار راس گاو و گوساله اصیل در استان‌تهران ۶۹ هزار راس بیمه بودند و همچنین از مجموع ۲۰۷ هزار راس گاو و گوساله دورگ فقط ۴ هزار راس آن تحت پوشش بیمه قرار داشتند؛ همچنین در سال گذشته از یک میلیون و ۱۵ هزار راس گوسفند و بز ۸۵ هزار راس آن بیمه بودند که امسال باید همه دام های سبک و سنگین در سطح استان بیمه شوند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان‌ تهران از کلیه دامداران خواست جهت بیمه کردن دام‌های خود به ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌های خود مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید