Iranian Agriculture News Agency

نمکی تاکید کرد:

وزارت بهداشت نیازمند کمک دامپزشکی در مدیریت زنجیره غذا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با تاکید بر نیاز بخش بهداشت به کمک های دامپزشکی گفت: علاوه بر زنجیره غذایی که دامپزشکی در این زمینه به ما کمک می کند باید در مدیریت زنجیره غذا و رسیدن غذای سالم به دست مردم هم ما را یاری دهد و با هم همکاری کنیم.

وزارت بهداشت نیازمند کمک دامپزشکی در مدیریت زنجیره غذا

به گزارش خبرنگار ایانا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی در همایش بزرگداشت روز ملی دامپزشکی اظهار کرد: دستاوردهای ما در عرصه سلامت در سال های پس از انقلاب قابل توجه است، ما در پوشش واکسیناسیون، مرگ و میر کودکان و زنان و در توسعه زیرساخت های نظام سلامت رتبه های ممتاز جهان را کسب کرده ایم.  

وی با اعلام خبر ریشه کن شدن بیماری سرخک در کشور تصریح کرد: روز گذشته کمیته مربوط به این بیماری در سازمان جهانی بهداشت گواهی حذف سرخک را از کشور صادر کرد.

نمکی افزود: بیماری سرخک به باتلاقی برای نظام سلامت امریکا تبدیل شده اما در کشور ما این بیماری ریشه کن شده است. 

وزیر بهداشت ادامه داد: بهورزان در روستاها بیشترین تلاش را کردند که ما دست یکایک افراد را می بوسیم.

نمکی تصریح کرد: امروز با شیوع بیماری‌های غیر واگیر اتفاقاتی که در ساختار اجتماعی و سیاسی کشورها می‌افتد تنها با واکسیناسیون مشکلات سلامت قابل حل نیست و نیازمند مشارکت همه بخش ها برای کاهش عوامل خطر هستیم. 

وی با تاکید بر همکاری بین بخشی وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی کشور و وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: این سه بخش به عنوان اجزای لاینفک نظام سلامت باید همکاری های درون بخشی در کشور داشته باشند.

نمکی خاطرنشان کرد: علوفه مورد استفاده دام، تغذیه طیور و باقیمانده آنتی بیوتیک ها در محصولات و در آب های متصل به بخش های تولیدی از مسائل بسیار مهمی است که نظارت کافی بر آن وجود ندارد و ما با همکاران خود در وزارت جهاد کشاورزی، سازمان استاندارد و دامپزشکی باید به آن بپردازیم.

وی افزود: امروزه بیماری های مشترک انسان و دام از مشکلات مهم ما است و ما نباید بیماری های واگیر دار را فراموش کنیم. 

وزیر بهداشت با تاکید بر نیاز بخش بهداشت به کمک های دامپزشکی گفت: علاوه بر زنجیره غذایی که دامپزشکی در این زمینه به ما کمک می کند باید در مدیریت زنجیره غذا و رسیدن غذای سالم به دست مردم هم ما را یاری دهد و با هم همکاری کنیم.

وی افزود: باید کمیته های شورای ملی تشکیل شود و اطلاعات را با هم مبادله کنیم تا برای بیماری های مشترک بین انسان و حیوان یک برنامه گسترده تعیین کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید