Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

تصمیم دولت برای تامین نهاده‌‌های پایه محصولات استراتژیک با ارز 4200 تومانی

ایانا: وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه مدیریت پارک‌های جنگلی، توسعه جنگل‌کاری و فضای سبز و حفظ و مراقبت از جنگل‌کاری به‌عنوان ریه تنفسی شهر تهران اعلام کرد: براساس مصوبه شورای اقتصاد، نهاده‌‌های پایه در محصولات استراتژیک، با ارز 4200 تومانی تامین خواهد شد.

تصمیم دولت برای تامین نهاده‌‌های پایه محصولات استراتژیک با ارز 4200 تومانی

به گزارش خبرنگار ایانا، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه مدیریت پارک‌های جنگلی، توسعه جنگل‌کاری و فضای سبز و حفظ و مراقبت از جنگل‌کاری به‌عنوان ریه تنفسی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در اطراف تهران ده‌ها هزار هکتار اراضی و منابع طبیعی به‌صورت پارک‌های جنگلی وجود دارد که طبق قانون اصلا قابل واگذاری نیست. از طرف دیگر، این اراضی باید حفظ شود و شهرداری تهران بتواند خدمات بهتری در این پارک‌ها در اختیار شهروندان قرار دهد. در چارچوب این تفاهمنامه مدیریت و نگهداری و بهره‌برداری و چگونگی خدمات‌رسانی به مردم، به شهرداری تهران واگذار شد.

محمود حجتی افزود: امیدوارم با توجه به جوانب امر که در این یادداشت تفاهم و همکاری دیده شده، شاهد آن باشیم که جنگل‌های دست‌کاشت، حفظ شود و به‌عنوان یک امانت به نسل‌های آینده، منتقل شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: این پارک‌های جنگلی که مدیریت آنها به عهده سازمان جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی است، بهره‌برداری آنها در اختیار شهرداری تهران با لحاظ مقررات قانونی قرار می‌گیرد تا شهروندان بتواند با تمام جوانب زیست‌محیطی از آن بهره‌مند شوند.

حجتی همچنین در ادامه در پاسخ به پرسشی در زمینه زمین‌خواری اراضی کشاورزی گفت: مسئولیت نظارت بر آن بخشی از اراضی که در خارج از محدوده شهرهاست، در اختیار سازمان امور اراضی است. قوانین متعدد و اختیارات برخی دستگاه‌ها در چارچوب طرح‌های هادی گاهی موجب می‌‌شود برخی دخل‌وتصرفات بدون دریافت مجوز‌های لازم از کمیسیون‌های مربوطه صورت بگیرد. همکاران موظف هستند این موارد را رسیدگی و پیگیری کنند یا شکایت کرده و نهایتا با نظر دستگاه قضایی، اقدام قانونی خود را به عمل آورند.

او همچنین در رابطه نرخ تصویبی خرید تضمینی گندم نیز گفت: سخنگوی دولت به نیابت از شورای اقتصاد نرخ خرید تضمینی گندم را اعلام کرده و همان نیز اجرایی می‌شود.

همچنین به گفته او، براساس مصوبه شورای اقتصاد، نهاده‌‌های پایه در محصولات استراتژیک، با ارز 4200 تومانی تامین خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید