Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

خسارت سنگین به بخش کشاورزی قیروکارزین وارد شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اعلام وقوع رخداد های توام جوی طوفان، تگرگ و رگبار در عصر روز جمعه دوازدهم مهرماه، گفت: خسارت های سنگینی به مزارع، باغ ها، دامداری ها، ابنیه و تأسیسات کشاورزی این شهرستان وارد شده است.

خسارت سنگین به بخش کشاورزی قیروکارزین وارد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی افزود: با بازدید اولیه در لحظات ابتدایی وقوع خسارت، سطح و حجم خسارت روی داده گسترده و فراتر از حد تصور بود که به این منظور تشکیل اکیپ های کارشناسی جهت برآورد و ارزیابی خسارت در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر اساس مشاهدات انجام شده درختان نخل و محصول خرمای آن، درختان مرکبات و محصولات باغی، مزارع لوبیا، کنجد، برنج، واحدهای دامپروری، چاه های آب، تجهیزات انتقال آب و دیگر تأسیسات زیر بنایی دچار خسارت جدی شده اند.

وی با اشاره به تحت پوشش بیمه بودن برخی از باغ های مرکبات و نخیلات از کشاورزان و باغداران خواست تا در اسرع وقت برای ارائه درخواست خسارت کتبی به شرکت بیمه گر مراجعه کنند.

به گفته همتی صندوق بیمه محصولات کشاورزی تنها نهاد حمایتی دولتی و تخصصی برای کاهش ریسک تولید در بخش کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین  با بیان اینکه وقوع خسارت های جوی در کشاورزی اجتناب ناپذیر است، تاکید کرد: مدیریت صحیح و انجام اقدامات پیشگیرانه مانند استفاده از پوشش سایبان باغ در کاهش خسارت ها بسیار موثر خواهد بود .

قیروکارزین در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید