Iranian Agriculture News Agency

در جلسه ستاد بیمه کشاورزی مطرح شد؛

پرداخت گسترده و فوری خسارت سیل فروردین 98 طی یک هفته

مدیر شعب بانک کشاورزی در استان خوزستان ضمن اشاره به از بسترهای GIS،RS و تصاویر ماهواره ای در پرداخت خسارت سیل گفت: پرداخت گسترده و فوری خسارت سیل فروردین 98 ظرف یک هفته پس از وقوع حادثه از مهمترین دستاوردهای بیمه بوده است.

پرداخت گسترده و فوری خسارت سیل فروردین 98 طی یک هفته

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، محسن صفدری مدیر شعب بانک کشاورزی در استان کخوزستان در جلسه ستاد بیمه کشاورزی خوزستان با بیان اینکه 11 شرکت بیمه، 8 متصدی، 14 ناظر، 481 کارگزار و 32 شعبه بیمه در استان وجود دارد اظهار داشت: پرداخت گسترده و فوری خسارت سیل فروردین 98 ظرف یک هفته پس از وقوع، استفاده از بسترهای  GIS،RS  و تصاویر ماهواره‌ای در پرداخت خسارت سیل، ارتقاء بهره‌برداری از سامانه‌های اطلاعات مکانی در سامانه جامع بیمه کشاورزی، افزایش بیش از 30 درصدی پوشش بیمه‌ای در زیر بخش طیور در سال زراعی 98-97 از مهمترین دستاوردهای بیمه است.

در ادامه این جلسه محمد آلاله رییس صندوق بیمه کشاورزی استان اظهار کرد: سیاست مهم مصوب رهبری در خصوص بیمه پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه است.

وی افزود: تدابیر لازم جهت بیمه نمودن محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی به میزان حداقل 50 درصد و ده درصد سرمایه‌گذاری جنگل‌ها، ایجاد زیرساخت‌های تأمین منابع مالی در سال‌های اخیر در قانون رفع موانع تولید، از جمله قوانین بالادستی بیمه می‌باشد.

آلاله با اشاره به اینکه در سال زراعی 99-98  جهت توسعه و تنوع بخشی خدمات بیمه، استفاده ازتعرفه‌های ترجیحی و تعهدات هدایت شده، توسعه بازار بیمه و افزایش مطلوب خدمات بیمه برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت اضافه کرد: اجباری کردن بیمه دام در سطح کشور، پیگیری و اجرایی کردن بیمه گلخانه‌ها، افزایش سقف تعهدات و اعمال تخفیف در حق بیمه از سیاست‌های اجرایی برنامه فروش در سال زراعی جاری خواهد بود.

رییس صندوق بیمه کشاورزی خوزستان، نسبت ریسک ( نسبت تعهد بیمه به غرامت پرداخت شده ) در محصولات کشاورزی در سال زراعی گذشته را 8.97  اعلام کرد و اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 51 میلیارد ریال غرامت به بهر ه‌برداران پرداخت گردیده که پیش بینی می‌شود این میزان به یک هزار و 600 میلیارد ریال افزایش یابد.

آلاله عمده سطح زیر کشت ابلاغی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان به صندوق بیمه را شامل 380 هزار هکتار گندم آبی ، 170 هزار هکتار گندم دیم، 310 هزار هکتار جو آبی، 80 هزار هکتار جو دیم ، 11 هزار هکتار چغندر قند، 4 هزار و 500 هکتار سیب زمینی پاییزه بیان کرد و افزود: بر اساس اعلام مجمع صندوق بیمه، سهم دولت 55 درصد و سهم بیمه گذار 45 درصد می باشد.

وی در پایان از اجباری نمودن بیمه دام‌ها در مقابل بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و واگیردار از سوی وزیر جهاد کشاورزی خبر داد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید