Iranian Agriculture News Agency

فرماندار شهرستان قیروکارزین:

احداث شبکه آبیاری در اراضی پایاب سد سلمان فارسی بررسی شد

فرماندار شهرستان قیروکارزین از بررسی اولویت بندی اجرای عملیات احداث شبکه آبیاری و زهکشی نواحی عمرانی پایاب سد سلمان فارسی قیروکارزین در بیست و سومین جلسه کار گروه آب کشاورزی استان فارس خبر داد.

احداث شبکه آبیاری در اراضی پایاب سد سلمان فارسی بررسی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی محمد کریمی در خصوص مهم ترین مسائل مورد بررسی در کار گروه آب کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به تخصیص ردیف اعتباری به طرح هدایت آب سد سلمان فارسی در دشت های قیروکارزین این عملیات در دو فاز اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هدایت آب از طریق لوله های GRP  انجام می شود، افزود: در فاز اول این پروژه خطوط اصلی لوله گذاری شده و در فاز دوم انشعابات فرعی اجرایی می شود. 

وی تصریح کرد: این طرح با تخصیص یک صد میلیون متر مکعب آب از سد سلمان فارسی قیروکارزین انجام می شود که بر آورد اعتبار اجرای آن 550 میلیارد تومان است.

نماینده عالی دولت در شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: به منظور اجرای شبکه آبیاری و زهکشی در اراضی زیر دست سد شرکت فراسان به عنوان مجری طرح انتخاب شده است.

به گفته وی پیشنهاد  تخصیص آب از سد سلمان فارسی جهت شهرک گلخانه ای بریخون، روستای بندوبست و شهر مبارک آباد از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

فرماندار شهرستان قیروکارزین افزود: با توجه به درخواست جمعی از زارعین اراضی آبادی های عزیز آباد، بیان و منصور آباد و کارشناسی های انجام شده پیشنهاد جابحایی دریچه های کانال درجه یک در این منطقه در دستور کار قرار داده شد .  

کار گروه آب کشاورزی استان فارس به ریاست محمود رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، دبیری محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و با حضور رحیم آزادی مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس، علی محمد کریمی فرماندار و مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین هشتم مهر ماه تشکیل جلسه داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید