Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه:

برداشت انار از اوایل شهریور آغاز وتا اواسط مهرماه ادامه دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: سطح زیر کشت باغات انار بارور در این شهرستان 700هکتار می باشد که به طور متوسط از هر هکتار بیش از 12 تن محصول برداشت گردیده وپیش بینی می شود امسال بیش از 8400 تن محصول از سطح باغات برداشت و روانه بازار گردد.

برداشت انار از  اوایل شهریور آغاز  وتا اواسط مهرماه ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، امیری گفت:  مناطق عمده تولید انار در این شهرستان دهسرد – سیاهکوه –صوغان می شود وارقام عمده انار تولیدی این شهرستان شامل کیوانی –روده ای –رباب –ملس -خوش نوازی -سیاهکوه  و گر می باشد.

امیری افزود:  هر کیلو گرم محصول برداشت شده در محل باغ  بسته به نوع رقم انار به قیمت  3000تا 9000تومان از باغدار خریداری می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: آنچه که امسال باغات انار شهرستان را تهدید میکندحضور آفت مگس میوه مدیترانه است که در زمینه کنترل این آفت خطرناک،چندین کلاس آموزشی برای باغداران برگزار وراهکارهای لازم به آنها توصیه گردیده است.

وی  خاطر نشان کرد: همت ومشارکت باغداران نقش بسزایی در کاهش خسارت وآلودگی این آفت دارد ودر حال حاضر باغداران با طعمه گذاری ودفن بقایای آلوده در کنترل ومدیریت این آفت اقدام میکنند. انار ارزوئیه کاملا سالم وطبیعی تولید می گردد وخوش طعم وبسیار مطبوع بوده وعلاوه برمصرف داخلی به سایر استانها نیز فرستاده می شود .

از فراورده های انار میتوان: آب انار، رب انار، معجون شربت انار، انار دانه، مربا، ژله، بستنی انار، لواشک و روغن هسته انار را نام برد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید