Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

ساختار بیمه محصولات کشاورزی در حال توسعه و گسترش است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه ساختار بیمه محصولات کشاورزی در حال توسعه و گسترش است، گفت: کشور عزم جزم دارد تا در کاهش ریسک همه محصولات کشاورزی مشارکت داشته و اقدامات موثرتری انجام دهد.

ساختار بیمه محصولات کشاورزی در حال توسعه و گسترش است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی روز سه شنبه نهم شهریور ماه در نشست همزمان "خدمات بیمه و هویت گذاری دام استان فارس" با اشاره به حمایتی بودن بیمه کشاورزی، افزود: در دو سال اخیر با کمک نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و با پیگیری های دولت عزیز پایدار کردن ردیف اعتباری مشخص برای صندوق بیمه کشاورزی انجام شد.

به گفته وی هویت دار کردن دام ها در کشور نیز براساس نظام جامع دامپروری صورت می گیرد و این نشست  با هدف بررسی توام کردن خدمات بیمه و هویت گذاری دام برگزار شده است.

قاسمی هدف از نشست مذکور را مشارکت بیشتر تشکل ها در جهت ترغیب دامداران به بیمه کردن و هویت گذاری دام ها دانست و تصریح کرد: با حمایت دولت ریسک های مختلف تولید برای دامداران کاهش یافته و با دغدغه کمتری تامین امنیت غذایی را به عنوان مهمترین وظیفه دنبال می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه به حمایتی بودن بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: در بیمه محصولات کشاورزی دولت نسبت به بیمه گذار سهم بیشتری (بیش از دو سوم) را متقبل می شود واین سهم  به عنوان یارانه به بهره برداران بخش کشاورزی تعلق می گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید