Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان اعلام کرد:

قیمت جهانی پسته 8 دلار است و نباید کمتر از این مبلغ به فروش برسد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: تعیین نرخ فرآوری پسته توسط ترمینال داران است که معمولا بین 2 تا 1.7 درصد قیمت پسته اوحدی را برای فرآوری تعیین می کنند که با توجه به قیمت پسته اوحدی در سال جاری مبلغ 1300 - 1200 تومان هزینه فرآوری برای هر کیلو پسته تر تخمین زده می شود.

قیمت جهانی پسته 8 دلار است و نباید کمتر از این مبلغ به فروش برسد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، وی در خصوص سوال باغداران در خصوص زمان فروش محصول بیان کرد: با توجه به شرایط و نوسانات واقعا قابل پیش بینی نمی باشد و منوط به تعیین قیمت جهانی پسته است البته در حال حاضر 8 دلار می باشد و قطعا نباید کمتر از این مبلغ به فروش برسد.

رضایی زمان برداشت محصول سال جاری را اول مهرماه برای ارقام اوحدی و احمدآقایی و برای ارقام کله قوچی و اکبری دهم مهر به بعد را اعلام کرد و بیان داشت: زمان برداشت محصول در سال جاری نسبت به سنوات قبل 2 الی 3 هفته به تاخیر افتاده است و  عملیات برداشت محصول یکماه به طول خواهد انجامید.

وی افزود: به دلیل تاخیر 15 روزه که در سال جاری در شروع رشد درختان داشته ایم و به طبع آن تاخیر در برداشت محصول پیش بینی بارندگی از نیمه دوم مهرماه در برخی مناطق شهرستان را خواهیم داشت که به باغداران توصیه می شودکه حتما آمادگی استفاده از خشک کن ها را در فرآیند فرآوری محصول داشته باشند.

وی در خصوص کمک به فقرا و افراد دوره گرد در زمان برداشت پسته گفت: برای جلوگیری از آلودگی پسته به آفلاتوکسین و وارد شدن این پسته های آلوده به زنجیره ی خرید و فروش محصول و مشکلات احتمالی آن، خوبست فرهنگ کمک های نقدی رواج داده شود.

رضایی در خصوص تخمین میزان محصول در مناطق مختلف شهرستان گفت: بهترین عملکرد را در بخش نوق خواهیم داشت که متاثر از رقم غالب این منطقه که احمدآقایی می باشد است که کمتر تحت تاثیر نوسانات دمایی و گرما قرار گرفته است.

در خاتمه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان به باغداران توصیه کرد: جهت حفظ محصول سال آینده، بعد از برداشت حتما تقویت و تغذیه درختان با کودهای ازته و محلول پاشی را در برنامه ی مدیریت باغی خود قرار دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید