Iranian Agriculture News Agency

رمضان نژاد عنوان کرد:

کاهش زمان صدور مجوز و پروانه ساخت بنگاه‌های اقتصادی بخش کشاورزی به ۲۰ روز

نشست مشترک سازمان شیلات و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مشترک حوزه آبزیان و همچنین بررسی چالش‌ها و مشکلات مرتبط با صدور مجوزهای آبزی‌پروری با هدف هم‌افزایی در پیشبرد اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه، در محل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور برگزار شد.

کاهش زمان صدور مجوز و پروانه ساخت بنگاه‌های اقتصادی بخش کشاورزی به ۲۰ روز

به گزارش ایانا، شاهرخ رمضان نژاد رییس سازمان نظام مهندسی  کشاورزی و منابع طبیعی کشور در این نشست با اشاره به پیگیری‌های این سازمان در خصوص صدور مجوز واحدهای تولیدی، گفت: در دوره جدید فعالیت این سازمان، زمان صدور مجوزها از متوسط ۱۵۰ روز به ۲۰ روز کاهش یافته که مطابق بند (۳) ماده (۲۷) برنامه ششم توسعه، مجوز و پروانه ساخت بنگاه‌های اقتصادی بخش کشاورزی باید ظرف ۱۵ روز صادر شود.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای این ماده قانونی و شفافیت در عملکرد دستگاه‌ها در حوزه صدور مجوزها، زمان پاسخ‌دهی و استعلامات، شفاف‌سازی به طور کامل انجام و سهم هر دستگاه در این خصوص مشخص شده است.

این مسوول اظهار داشت: یکی از تکالیف مهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی، پشتیبانی اجرایی و فنی از برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی است که نزدیک کردن میانگین‌های عملکرد واحدهای تولیدی به میزان رکوردها و عملکرد‌های تولیدی نمونه استانی و ملی از جمله مهمترین برنامه‌های سازمان در این دوره است که در این راستا با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و تعاونی‌های فعال بخش کشاورزی پیگیر تحقق آن هستیم.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی به عنوان یک سازمان دانشی و توسعه‌ا‌ی، درصدد است موجبات دانش بنیان شدن و بهره‌ور شدن واحدهای تولیدی را از طریق گسترش تعاملات سازنده و افزایش همگرایی‌ها و کاهش سایش‌ها فراهم کند.

رمضان‌نژاد اذعان کرد: سازمان نظام مهندسی به عنوان دروازه ورود سرمایه به بخش کشاورزی، سعی بر بهبود فضای کسب و کار و اصلاح فرآیند صدور مجوز واحدهای تولیدی در بخش کشاوری دارد.

در این نشست، معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران نیز گفت: برنامه ما ایجاد و توسعه تعاملات سازنده برای انجام برنامه‌ها و طرح‌های مشترک در حوزه شیلات و آبزی‌پروری است.

عبدالحی ضمن قدردانی از اقدامات سازمان نظام مهندسی در خصوص اصلاح فرآیند صدور مجوز واحدهای تولیدی، اظهار داشت: عمده مشکلات در حوزه آبزی‌پروری و شیلات به سازمان شیلات مربوط می‌شود که پیگیر برطرف شدن مشکلات مربوطه هستیم.

وی تصریح کرد: طرح‌های توجیهی باید ساماندهی شده و طبق ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی، طرح‌های ارزیابی فنی و اقتصادی تهیه شده توسط مشاوران دارای صلاحیت و رتبه‌بندی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، برای صدور پروانه و اخذ تسهیلات کافی بوده و نیازی به ارزیابی مجدد طرح‌ها نیست.

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما افزایش آگاهی تولیدکنندگان و توانمندسازی فعالان حوزه آبزی‌پروری است که باید در قالب برنامه‌های مشترک نسبت به موضوع اقدام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید