Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

اهمیت تامین امنیت غذایی کمتر از امنیت دفاعی نیست

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: مدیران و نیروهای جهادی سر منشاء خدمات بی نظیری در روستاها و مناطق محروم، جبهه های حق علیه باطل، دوران سازندگی و امنیت غذایی مردم بوده و هستند.

 اهمیت تامین امنیت غذایی کمتر از امنیت دفاعی نیست

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی در برنامه تلویزیونی «خاطره‌لی گئجه‌لر» با که حضور خانواده جهادگران و سنگرسازان بی سنگر آذربایجان شرقی در پارک موزه شمیم پایداری تبریز برگزار شده بود ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس، شهدای سنگرسازان بی سنگر و شهدایی که از اقشار مختلف مردم در جبهه های حق علیه باطل به مقام رفیع شهادت نائل آمده اند و با بیان این مطلب افزود: همه ما باید فلسفه شهادت این عزیزان را به درستی درک کرده و دلاورمردی ها، رشادت ها، ایثارگری ها و فداکاری های شهیدان والامقام را سرلوحه تمامی امورات اجتماعی و شخصی خود قرار دهیم و آن را به یک فرهنگ عمومی و ارزشمند در جامعه تبدیل نمائیم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی حاکم بر کشور که تحت ناجوانمردانه ترین و ظالمانه ترین تحریم های اقتصادی قرار داریم، شدیداً به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم تا بتوانیم مسائل و مشکلات مردم را گره گشایی کرده و به اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی دست یابیم.

مهندس فتحی اظهار کرد: تاسیس نهاد مقدس جهادسازندگی با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عجین شده است، حدوداً چهار ماه پس از پیروزی انقلاب در 27 خرداد ماه سال 58، جهادسازندگی با فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در راستای محرومیت زدایی از چهره روستاها و مناطق محروم نگه داشته شده میهن اسلامی تشکیل شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: جهادسازندگی چون از بطن جامعه و نیروهای مردمی تشکیل شده بود، از بدو تاسیس خود در کمترین محدوده زمانی تا شروع جنگی تحمیلی توانست خدمات ارزنده و بی نظیری در ابعاد مختلف از جمله خدمات بهداشتی، خدمات زیرساختی، جاده روستائی، انتقال آب، برق و گاز به مناطق روستائی انجام دهد.

وی اضافه کرد: نیروهای جهادی با مدیریت جهادی مدیران آن دوره، توانستند سرمنشاء خدمات و کارهای بی بدیلی در راستای محرومیت زدایی مناطق روستائی و محروم کشور باشند که بنده شخصاً اعتقاد دارم در بوروکراسی که در سازمانها، ارگانها و نهادهای دولتی حاکم است، نمی توان شمه ای از آن خدمات را ارائه داد.

مهندس فتحی ادامه داد: بعد از یک سال از تاسیس جهادسازندگی، جنگ تحمیلی ناجوانمردانه با تحریک و تشویق رژیم ملعون و بعث عراق علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز شد. در آن برهه از زمان سازمان جهادسازندگی بر خود وظیفه دانست تا جهت پشتیبانی فنی، مهندسی و رزمی سپاهیان اسلام در جبهه های جنگ حضور یابد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: یکی از فلسفه های تشکیل جهادسازندگی جلب مشارکت عمومی در تمامی زمینه ها بود که انصافاً باید گفت جهادسازندگی هم در مناطق جنگی و هم در محرومیت زدایی از روستاها و توسعه کالبدی زندگی روستائیان به این مشارکت مردمی دست یابد.

وی با اشاره به طراحی افتخارآمیز پل خیبر توسط شهید بزرگوار مهندس پورشریفی، اظهار نمود: طراحی پل خیبر در آن شرایط، یکی از موارد بی نظیر و ارزشمندی بود که شاید بتوان گفت امروز طراحی همان پل با علم روز بسیار سخت و دشوار باشد.

مهندس فتحی تاکید کرد: بایستی باور و اعتقاد قلبی داشته باشیم که این آب و خاک مملکت همه ماست و این کشور، کشوری اسلامی می باشد  و حفظ و حراست از آن در مقابل تمامی بیگانگان وظیفه ملی همه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی ادامه داد: بعد از اتمام جنگ، سازمان جهادسازندگی تمامی تجارب خود را که در طول 8 سال جنگ تحمیلی به دست آورده بود در سازندگی مناطق جنگی و زیرساخت های زیربنائی کشور و افزایش تولید و توسعه کالبدی روستاها مورد بهره برداری قرار داد.

وی گفت: بعد از ادغام سازمان جهادسازندگی و سازمان کشاورزی سابق، ماموریت جدیدی با توجه به وضعیت پیش آمده در حوزه اقتصادی کشور به سازمان جهادکشاورزی محول شد تا در حوزه اقتصاد نیز نقش آفرینی نماید.

مهندس فتحی ادامه داد: سازمان جهادکشاورزی مامور شد تا با همان حرکت و مدیریت جهادی در حوزه تولید محصولات کشاورزی ایفای نقش کند و نیاز روز و امنیت غذایی جامعه را تامین نماید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه اهمیت تامین امنیت غذایی کمتر از امنیت دفاعی نیست، افزود: کشورهای مستکبر و استعمارگر با سوء استفاده از ضعف کشورهای ضعیف و توسعه نیافته در زمینه کشاورزی و تامین مایحتاج غذایی، این کشورها را زیر سلطه خود قرار داده و منابع طبیعی آنها را به غارت می برند.

 مهندس فتحی در بخش پایانی سخنان خود با ابراز خرسندی از امنیت بی نظیر کشور در مقایسه با سایر کشورهای همسایه منطقه، گفت: این امنیت حاصل زحمات نیروهای امنیتی، نیروهای نظامی و انتظامی است، خوشحالیم از اینکه نیروهای جهادی ادامه دهندگان راه و رسم پیشکسوتان سنگرسازان بی سنگر اوایل انقلاب هستند و می توانند در سازمان جهادکشاورزی امنیت غذایی آحاد مردم را تامین نمایند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید