Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

گفتمان پایداری و زنجیره مقاومت را با تکیه بر فرهنگ جهادی مستحکم‌تر کنیم

​نشست ستاد اربعین وزارت جهاد کشاورزی با حضور مدیران و نمایندگان سازمان ها و موسسات تابعه این وزارت و همچنین برخی از روسا و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استانها، برگزار شد.

گفتمان پایداری و زنجیره مقاومت را با تکیه بر فرهنگ جهادی مستحکم‌تر کنیم
به گزارش ایانا، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت ایام محرم و همچنین سپاس از خدمات و اقدامات استان ها در تجهیز موکب ها گفت: بر اساس گزارش های دریافتی، زحمات و تلاش های استان های مجری و معین در هماهنگی برای برپایی موکب ها، ستودنی و مثال زدنی است.

 سیدرضا تقوی با اشاره به این که همایش جهانی اربعین در شرایط کنونی و خصوصاً تحولات منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: منطقه خاورمیانه در حال تحول و دگرگونی است و زنجیره مقاومت از عراق و سوریه تا یمن با این گردهمایی عظیم تقویت می شود؛ وظیفه ما آن است که با تکیه بر فرهنگ جهادی، این گفتمان پایداری و زنجیره مقاومت را مستحکم تر کنیم.

وی با اشاره به حضور شیعیانی از لبنان، پاکستان و افغانستان و حتی برخی کشورهای اروپایی، بر پاسداشت حماسه عظیم حسینی (ع) در قالب راهپیمایی اربعین تاکید کرد و گفت: همایش اربعین، نمایانگر قدرت عظیم تشیع در عرصه بین المللی است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود، به کمک های نقدی و غیر نقدی مردم خصوصاً کارکنان این وزارت در سطح کشور اشاره کرد و گفت: عزیزان بسیاری در سراسر کشور که شاید به نسبت سایر شهروندان درآمد بالا و یا پس انداز قابل توجهی ندارند اما با عشق و شور حسینی (ع) ما را در برپایی این موکب ها یاری کرده اند.

وی تصریح کرد: درود و سلام بر این ملت که سرمایه های ارزشمند نظام اسلامی هستند و در مقاطع مختلف، وحدت ملی خود را به نمایش می گذارند و حتی در این شرایط تحریم و اوضاع سخت اقتصادی، با روحیه جهادی خود به میدان می آیند و در حد بضاعت وتوان شان،  در بزرگداشت ارزش های مذهبی و فرهنگ عاشورایی، تلاش و کوشش می کنند.

 تقوی افزود: همین روحیه جهادی مردم بود که آنها را برای کمک به سیل زدگان گسیل داشت و ما باید قدر این مردم را بدانیم و خدا را شاکر باشیم، چرا که این روحیه از نعمات الهی است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت فعالیت های فرهنگی در موکب های تحت پوشش وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری برنامه ها و تدابیری به منظور ساماندهی حضور خواهران، اندیشیده شده و لازم است که مسئولین موکب ها علاوه بر پذیرایی از زوار حسینی، در زمینه امور فرهنگی نیز فعالیت هایی اثرگذار و شاخصی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان سخنان خود، بر رعایت اصول بهداشتی در حمل و نقل مواد اولیه و پذیرایی از زوار، رعایت ضوابط و اصول قانونی خصوصاً در هنگام عبور اجناس از مرزهای کشور تاکید کرد.

در ادامه این نشست، رئیس سازمان دامپزشکی کشور به بخشی از اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: همایش اربعین اردویی جهانی است از این رو رعایت اصول بهداشتی در حمل و نقل محموله های فراورده های خام دامی امری ضروری است.

عیلرضا رفیعی پور با اشاره به اینکه علاوه بر فرآورده های خام، این سازمان بر محموله های ارسالی دیگر مانند کنسروجات نیز نظارت دارد، افزود: همکاران ما در استان ایلام در این ایام با محموله های فراوانی از غذا و خوراک ارسالی از سراسر کشور مواجه هستند که به منظور تایید سلامت آنها و در چهارچوب ضوابط قانونی و همچنین جلوگیری از سرگردانی و بروز نارضایتی، عبور این محموله ها صرفاً با امضای صورتجلسه توسط مدیرکل دامپزشکی استانها آزاد و مورد تایید مرزبانی کشور عراق است.

مدیرکل دفتر نمایندگی ولی فقیه و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در وزارت جهاد کشاوزی نیز طی سخنانی گفت: برنامه ریزی های صورت گرفته جهت پذیرایی شامل: اسکان، صبحانه، ناهار و شام است که علاوه بر تعیین استان هایی به عنوان مجری و معین، شرکت جهاد نصر و کانون سنگرسازان بی سنگر نیز در این خصوص با ستاد اربعین وزارت جهاد کشاورزی همکاری دارند.

دکتر پیمان فلسفی با اشاره به اینکه در سال جاری ۵ موکب در کربلا و نجف نیز خواهیم داشت، افزود: ۲۰ الی ۳۰ موکب بین راهی نیز توسط سازمان استان ها راه اندازی و مدیریت خواهد شد.

در ادامه این جلسه، مدیران و نمایندگان سازمانها و موسسات تابعه وزارت جهاد کشاورزی و همچنین برخی از روسای و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان ها، گزارش عملکرد خود را در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه وظایف محوله ارائه دادند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید