Iranian Agriculture News Agency

آقایی اعلام کرد:

ورود ۵۰ درصد محموله‌های شرکت پشتیبانی امور دام از بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در بحث نهاده های دامی دولت ما را موظف کرده است ۵۰ درصد از کالاهای شرکت پشتیبانی امور دام از طریق بندر چابهار تخلیه شود.

ورود ۵۰ درصد محموله‌های شرکت پشتیبانی امور دام از بندر چابهار

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به چابهار، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از ورود و تخلیه جو دامی از اوکراین در بندر شهید بهشتی منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: ما از اسفند سال گذشته با شرکت  پشتیبانی دام همکاری داریم و ۸۳ هزار راس دام زنده در این بندر تخلیه شد.

وی افزود: در بحث نهاده های دامی دولت ما را موظف کرده ۵۰ درصد از کالاهای شرکت پشتیبانی امور دام از طریق بندر چابهار تخلیه شود و ما دپو و تخلیه کالا را شروع کردیم.

آقایی با اشاره به ورود محموله اوکراینی به کشور خاطرنشان کرد: امروز تخلیه کشتی اول که از اوکراین وارد آب های ما شده به پایان رسید و کشتی دوم هم پهلو گرفته و منتظر تخلیه است همچنین کشتی سوم هم آماده ورود به بندر است. 

وی افزود: ما در این بندر روزانه ۱۲ هزار تن کالا به صورت میانگین نهاده های دامی را تخلیه می کنیم و این کار از طریق ابزار آلات تخلیه و مکنده های مدرن انجام می شود. برای ترخیص انتقال کالا هماهنگی در استان به وجود آمده و مشکلی نداریم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: ما مشکلی در تخلیه و پهلوگیری نداریم اما خواستار این هستیم که فاصله زمانی بین ورود کشتی ها لحاظ شود تا از فضای انبارها به خوبی استفاده کنیم و شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی از شرکت های حمل و نقلی استفاده کنند تا بتوانند به راحتی حمل و نقل این کالاها را انجام دهند و مشکلی به وجود نیاید.

آقایی با اشاره به اینکه هر کشتی حامل ۶۷ تا ۷۰ هزار تن جو است، بیان کرد: از این میزان روزانه ۱۲ هزار تن نهاده دامی تخلیه می‌شود و هر کشتی ۱۰ تا ۱۲ روز در بندر می ماند.

وی افزود: سه کشتی در حال حاضر در بندر داریم که دو کشتی از اوکراین و یک کشتی از فرانسه بوده و بار دو کشتی جو و یک کشتی ذرت است.

آقایی با اشاره به اشتغال زایی ایجاد شده از ورود این کشتی ها به چابهار برای بومیان منطقه خاطرنشان کرد: به ازای هر دو و نیم میلیون تن نهاده دامی، ۵۰۰ میلیارد تومان تنها در حمل و نقل در استان سرمایه ایجاد می شود و بخش خدمات هم به ازای همین میزان، ۵۰ میلیارد تومان گردش مالی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ظرفیت انبارها ۴۳ هزار متر مربع با ارتفاع ۸ متر یوده و محموله ها با تاییدیه دامپزشکی وارد شده و در انبار ها دپو می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید