Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

کشاورزی کشور روند توسعه ای دارد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس سند چشم انداز باید به تولید 220 میلیون تن محصول برسیم که فعلا با این عدد فاصله زیادی داریم از این رو تولید محصولات کشاورزی با در نظر گرفتن توسعه پایدار رضایت بخش است.

کشاورزی کشور روند توسعه ای دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمدمهدی برومندی در نشست شورای کشاورزی استان فارس، با اشاره به پیچیدگی های این روزهای اقتصاد کشور، افزود: ما امروز در یک جنگ شدید اقتصادی قرار داریم چنانچه سفره های مردم در معرض دشمنیِ دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی قرار گرفته که البته با وحدت، همدلی و تلاش از این مسائل و مشکلات عبور خواهیم کرد.

نماینده مردم ارسنجان و مرودشت و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزی کشور روند توسعه ای دارد، تصریح کرد: ضریب مکانیزاسیون در کشورهای توسعه یافته حدود چهار اسب بخار به ازای هر هکتار است در کشور ما تا 5 الی 6 سال پیش تقریبا 1.1 بود و امروز این عدد به دو رسیده است.

وی حمایت از کشت های گلخانه ای و روش های نوین آبیاری را از اقدامات شایسته دولت و مجلس در راستای ارتقای بهره وری آب برشمرد و تخصیص تسهیلات به منظور اشتغال پایدار روستایی از دیگر گامهای موثر در بهبود شرایط کشاورزی کشور دانست.

برومندی گفت: شش سال پیش سالانه 8 الی 9 میلیون تن گندم وارد کشور می‌شد، امروزخوشبختانه در تولیدگندم و سایر محصولات استراتژیک تلاش های خوبی انجام شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، در بخشی از سخنان خود، حل بخش زیادی از مشکلات حوزه کشاورزی را نیازمند هماهنگی بین بخشی دانست و تاکید کرد که هر چه زودتر قیمت نهایی گندم باید تعیین تکلیف شود.

برومندی با بیان اینکه امسال ۸۵ هزار هکتار گوجه فرنگی در کشور کشت شده که  بخش زیادی از آن در استان فارس بوده است، اضافه کرد: پیش از دهه محرم  ۶۰ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان خریداری شد حال آنکه فروش سایر استان ها زیر ۱۵ هزار تن بود که این کار هم به تنظیم بازار کمک کرد و هم موجب حمایت از کشاورزان شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، از استان فارس به عنوان یک استان پیشرو در ایجاد امنیت غذایی کشور نام برد و تصریح کرد: در این خصوص کشاورزان پر افتخار ما تلاش بسیار خوبی در کنار مدیران بخش داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید