Iranian Agriculture News Agency

عباس کشاورز خبر داد:

اجرای طرح افزایش ۳۰ درصدی عملکرد گندم طی ۵ سال

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت ضمن بیان این مطلب که استان خوزستان در تولید محصولاتی از جمله گندم و شکر در رتبه نخست کشور قرار دارد گفت: بسیاری از محصولات کشاورزی کشور در استان خوزستان تولید می‌شود.

اجرای طرح افزایش ۳۰ درصدی عملکرد گندم طی ۵ سال

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در جلسه هم‌اندیشی توسعه طرح ملی گندم بنیان اظهار کرد: استان خوزستان علاوه بر رتبه نخست در تولید محصولاتی چون گندم و شکر، تولید بذر کلزا را نیز به صورت انحصاری در اختیار دارد همچنین در زمینه سبزی و صیفی نیز استان خوزستان نقشی تعیین کننده را در کشور ایفا می‌کند.

وی در ادامه گفت: استان خوزستان از ظرفیت بسیار بالایی در تولید محصولات کشاورزی و باغی برخوردار است و از این رو نیاز به توجه و مراقبت بیشتری از کشاورزی این استان احساس می‌شود.

کشاورز هدف از این جلسه را بررسی اثرات اجرای این طرح ملی در استان طی دو سال گذشته و همچنین برنامه ریزی در جهت توسعه این طرح را در استان عنوان کرد.

وی یادآور شد: گندم در بسیاری از کشورها و از جمله کشور ما بنیان کشاورزی محسوب می‌شود و می‌توان گفت شطرنج کشاورزی کشور با گندم شکل می‌گیرد که با‌توجه به این مهم استان خوزستان در زمینه‌ تولید گندم برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون وزیر در امور زراعت در ادامه ضمن اشاره به طرح ملی گندم بنیان در دوسال گذشته در استان گفت: طی دوسال گذشته طرحی با‌ همکاری مرکز تحقیقات بین‌المللی در استان آغاز کردیم تا ضمن اجرای این طرح بتوانیم ظرف مدت حداقل ۵ سال به تولید و عملکرد گندم ۳۰ درصد اضافه کنیم.

وی افزود: طرح ملی گندم بنیان با بررسی همه ابعاد طی دوسال گذشته در استان خوزستان اجرا شد و نتایج بدست آمده از اجرای این طرح بسیار امیدوار کننده بود و با وجود نتایج خوب حاصله در صدد سرعت گسترش این طرح در استان هستیم.

کشاورز همکاری همه جانبه بین مراکز تحقیقاتی و واحدهای اجرایی و مشارکت بیش از پیش کشاورزان از عوال موثر در موفقیت این طرح دانست وعنوان کرد: حضور صنعتگران برای ساخت ماشین آلات مناسب، تکثیر بذرهای جدید و همچنین کاربرد تکنولوژی های جدید در موفقیت این طرح نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

معاون وزیر جهاد ‌کشاورزی در پایان گفت: نشست هایی از این دست می‌تواند تجربیات بدست آمده طی اجرای این طرح ملی را هماهنگ کرده و برنامه جدید عملیاتی را برای توسعه طرح ملی گندم بنیان در استان برای سال‌های آینده ترسیم کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید