Iranian Agriculture News Agency

جهادگران کرمانی در عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و تأثیرگذار بودند

بیست و نهمین همایش سنگرسازان بی‌سنگر جنوب شرق کشور و یادواره 130 شهید تیپ مهندسی رزمی خیبر جهاد کرمان برگزار شد

جهادگران کرمانی در عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و تأثیرگذار بودند

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، در این مراسم علی کارنما فرماندهی تیپ مهندسی رزمی خیبر جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس و رئیس هیئت امنای کانون سنگرسازان بی‌سنگر استان کرمان با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های قرن بیستم است، اظهارداشت: عراق در آن سال 12 میلیارد دلار تسهیلات نظامی خریداری کرد و در سال 61 میزان تسلیحات خریداری‌ شده عراق نسبت به عربستان بیشتر بود.

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی در شکست حصر آبادان و در راندن دشمن از 5 کیلومتری اهواز نقش بسیار مهمی داشته است، گفت: جهاد سازندگی در طراحی و ساخت چندین پل خوش درخشید و نقش بسیار مهمی داشته است.

فرماندهی تیپ مهندسی رزمی خیبر جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس، با اشاره به اینکه جهادگران کرمانی در عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و تأثیرگذار بودند، افزود: نسل جوان نباید نیمه خالی لیوان را نگاه کند و هنوز مسئولانی هستند که زندگی بسیار ساده‌ای دارند و باید روزهای سخت جنگ را برای نسل جوان بازگو کنیم.

 در ادامه این مراسم امیر سرتیپ نصیری رئیس گروه معارف نزاجای منطقه جنوب شرق کشورگفت: امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرمانهای متعددی صادر کردند که نشان از دوراندیش و استراتژی خوب ایشان بود.

امیر سرتیپ نصیری تصریح کرد: امام راحل ابتدا در 29 فروردین ارتش را احیا و بعد در اردیبهشت سپاه پاسداران را تشکیل و بعد در 27 خرداد فرمان تشکیل جهاد سازندگی را صادر و بعد از آن فرمان تشکیل ارتش بیست میلیونی بسیج را صادر کرد در حالیکه هنوز هیچ خبری از جنگ نبود.

 وی افزود: جهاد سازندگی در ابتدا برای سازندگی ایران اسلامی تشکیل شد ولی در زمان جنگ، مهندسی جنگ را به دست گرفت و در کنار وحتی جلوتر از نیروهای نظامی حضوری فعال در جنگ داشت.

نصیری تاکید کرد: در500 سال گذشته 28 جنگ با سایر کشور ها داشتیم که در 27 تای آن از خاک کشورمان قطعه ای جدا شد و تنها در جنگ عراق و ایران علیرغم اینکه تمام دنیا در مقابل ما بود یک وجب خاک کشورمان تصرف نشد.

دکتر بیگ زاده از جهادگران کرمانی دوران دفاع مقدس و معاون فعلی استاندار خراسان شمالی ضمن بیان خاطراتی از حماسه آفرینهای سنگرسازان بی سنگر،  گفت: در تمامی جنگ های دنیا معمولاً یک طرف شرق و یک طرف غرب بوده و در تنها جنگی که شرق و غرب در کنار هم در مقابل یک کشور قرار گرفتند جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید