Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت :

اولین گلخانه بیولوژیک در مرودشت راه اندازی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه در گلخانه بیولوژیک تولید محصول سالم دنبال می شود، گفت: اولین گلخانه بیولوژیک در این شهرستان راه اندازی شد.

اولین گلخانه بیولوژیک در مرودشت راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی افزود: در  این گلخانه ۷۵۰۰ متر مربعی با هدف کاهش تعداد دفعات سم پاشی، "کنه شکارگر سوریسکی" علیه آفات مگس سفید، کنه تارتن و تریپس در محصول فلفل دلمه ای رها سازی شد.   

وی تصریح کرد: شرایط مناسب جهت فعالیت حشره دمای بهینه ۲۰ تا ۲۶ درجه سانتیگراد و رطوبت مناسب ۶۵ تا ۸۰ درصد در طول مدت فعالیت این حشره است.        

رحیمی استفاده بهینه از سموم کم خطر، عوامل غیر شیمیایی و استفاده از عوامل بیولوژیک را گامی مهم در تولید محصول سالم دانست و افزود: خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات موثری در زمینه کنترل بیولوژیک آفات در محصولات صیفی انجام شده است.    

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه کاربرد آفت کش های شیمیایی در مزارع و باغ ها به تنهایی راه حل مناسبی برای دفع آفات کشاورزی نیست، تصریح کرد: استفاده گسترده از این سموم باعث بروز مشکلات آلودگی محیط زیست، مقاومت آفات ، از بین رفتن دشمنان طبیعی و انتقال بقایای آفت کش ها به مواد غذایی می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید