Iranian Agriculture News Agency

قاسمی‌نژاد عنوان کرد:

استان خوزستان دراعطای تسهیلات گلخانه‌ای در رتبه چهارم کشورقرار دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه ستاد توسعه گلخانه‌ها ضمن اشاره به وجود ظرفیت‌ و پتانسیل‌های استان خوزستان در کشت گلخانه‌ای اظهار کرد: استان خوزستان در زمینه معرفی متقاضیان در سامانه سیتا و اعطای تسهیلات گلخانه‌ای رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

استان خوزستان دراعطای تسهیلات گلخانه‌ای در رتبه چهارم کشورقرار دارد

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه ستاد توسعه گلخانه‌های استان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۷۱ طرح گلخانه‌ای با سطح ۱۳۳ هکتار مصوب شده که از این میزان ۴۲ طرح خود اجرایی و مصوب بانک با سطح 1/18 هکتار و ۲۹ طرح از محل اعتبارات تبصره ۱۸ با سطح 9/114 هکتار می‌باشد.

وی با بیان اینکه ۵۴ هکتار از این طرح‌ها با پیشرفت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی رو برو هستند افزود: برای ۱۱ طرح به مساحت 5/4 هکتار، 6/7 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، اشتغال پایدار روستایی، کمیته فنی و اعتباری هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در معرفی متقاضیان در سامانه سیتا رتبه چهارم کشور از آن خوزستان است افزود: پتانسیل‌های فراوانی در کشت گلخانه‌ای در استان وجود دارد اما سطح انتظار ما در استان بیشتر از این می‌باشد.

قاسمی نژاد به استقبال بخش خصوصی جهت احداث گلخانه‌ها در استان اشاره نمود و اظهار داشت: به منظور بررسی ۲۳ طرح بالای یک هکتار با حضور نماینده بانک کشاورزی و تعدادی از متقاضیان، امروز جلسه‌ای در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد و در صورت مصوب شدن اعتبارات و پیشروی در روند تسهیلات گام خوبی در راستای توسعه کشت گلخانه‌ای در استان برداشته می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید