Iranian Agriculture News Agency

منصوری:

برنامه توسعه ۱ هزار هکتاری شهرک‌های کشاورزی در استان خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: طرح توسعه شهرک‌های کشاورزی در سطح یکهزار هکتار در خراسان جنوبی اجرایی می‌شود.

برنامه توسعه ۱ هزار هکتاری شهرک‌های کشاورزی در استان خراسان جنوبی
به گزارش ایانا، علی‌اشرف منصوری در نشست بررسی توسعه شهرک‌های کشاوری استان خراسان جنوبی، با بیان موقعیت صادراتی استان خراسان جنوبی به لحاظ دسترسی مناسب به بازارهای جهانی، از تنظیم تفاهم‌نامه با استانداری خراسان جنوبی با محوریت ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی در سطح یکهزار هکتار و مشارکت در تأمین ۱۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز جهت احداث بخشی از زیرساخت شهرک‌های کشاورزی ظرف مدت زمان دو سال خبر داد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و ایجاد امنیت غذایی، بر اهمیت ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی همچنین از احداث زیرساخت برای ۱۲۸ هکتار از اراضی استان خراسان جنوبی برای ساخت شهرک‌ گلخانه‌ای خبر داد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه این استان برای احداث شهرک‌های کشاورزی اعم از گلخانه‌ای، شیلاتی و دام و طیور گفت: ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در جهت محرومیت‌زدایی، افزایش درآمد، اشتغالزایی و ارتقای بهره‌وری در استان ضروری است.

در این نشست، استاندار خراسان جنوبی و نمایندگان این استان در مجلس، ضمن قدردانی از زحمات مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با احصای فرصت‌ها، تهدیدها، توانمندی‌ها و مشکلات استان خراسان جنوبی در بخش کشاورزی، تشکیل شهرک‌های کشاورزی را گامی مهم در جهت رویارویی با خشکسالی‌های ۲۲ ساله اخیر و مبارزه با تحریم‌های استکبار در آن استان برشمردند و جهت مشارکت و مساعدت همه‌جانبه بخش‌های مختلف استان خراسان جنوبی با استفاده از کلیه امکانات موجود، اعلام آمادگی کردند.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور معتمدیان استاندار خراسان جنوبی، نظر افضلی و امیر حسنخانی نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، قوسی حسین‌آباد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و اعضای هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید