Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه:

"دفاع مقدس" شباهت های زیادی به واقعه کربلا داشت

مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و گردهمایی خادمین موکب شهدای جهاد کشاورزی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مهندس ایرانی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان و جمع کثیری از همکاران در محل آمفی تئاتر سازمان برگزار شد گفت: هفته دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ کشور است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، مهندس کریمی زند با بیان مطلب فوق افزود: دفاع جانانه رزمندگان اسلام وجهادگران دفاع مقدس فراموش ناشدنی است.

وی سپس با اشاره به اینکه در آستانه ایام زیارت اربعین هستیم  اظهار داشت: پیاده روی اربعین  تجلی گاه قدرت نمایی جهان اسلام است.

مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سنوات اخیر پیاده روی اربعین در شرایطی که گروه های تکفیری در حال اشغال عراق بودند نمایشی از قدرت جهان اسلام بود.

وی ادامه داد: آثار و برکات زیارت و پیاده روی اربعین از لحاظ سیاسی و فرهنگی قابل توجه است.

کریمی زند خاطر نشان کرد: در شهرستان قصرشیرین در حال بسترسازی برای راه اندازی موکب شهدای سازمان به منظور خدمت به زائرین اربعین هستیم و همکاران ما در مجموعه جهاد کشاورزی با استقبال برای خدمت در موکب شهدای جهاد کشاورزی اعلام حضور کرده اند.

وی از مدیران و همکاران خواست برنامه ریزی لازم را برای حضور در موکب شهدای جهاد کشاورزی داشته باشند.

در ادامه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ضمن بزرگداشت دفاع مقدس، فرارسیدن ایام هفته دفاع مقدس را تبریک گفت.

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس یادآور دلاوریهای مردان بزرگ است، این ایام را برای ملت بزرگ ایران ایامی الهی دانست.

حسینی مقدم افزود: وظیفه امروز ما انتقال دلاور مردیها و رشادتهای دوران دفاع مقدس به آیندگان است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما انقلاب کردند و تمام دشمنان انقلاب چه شرق و چه غرب متحد شدند و غرب، جنوب و شمال ایران را نا امن کردند تا انقلاب از هدفش باز بماند اما این خواب تعبیر نشد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه از استانهایی است که رنج های زیادی را در جنگ بر دوش کشیده تصریح نمود: کرمانشاه در جنگ هم محل پشتیبانی، هم دفاع و هم بمباران های هوایی دشمن قرار گرفت و ۲۵۰۰نفر از عزیزانمان فقط در بمبارانها به درجه رفیع شهادت رسیدند .

حسینی مقدم تصریح نمود: در حین جنگ  و از داخل گروهای منافق و ضد انقلاب نیز به فکر ضربه زدن به کشور بودند و انقلاب بودند و عزیزان جان بر کفی را نیز در این راستا از دست دادیم و شهید شدند.

وی نقش کرمانشاه در دفاع مقدس را بسیار پر رنگ برشمرد و گفت: در هشت سال دفاع مقدس کرمانشاه جانانه ایستادگی کرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: اینگونه شد که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی )کرمانشاه سینه ستبر ایران اسلامی در دفاع مقدس شد؛ چون جهادگران و رزمندگان یک قدم در دفاع از میهن عقب ننشستند.

وی اظهار نمود: جهاد کارهای بزرگی در دفاع مقدس داشته که انسان را به حیرت می اندازد که می توان به راه اندازی سه بیمارستان صحرایی ، ۱۶۰کیلومتر راه دسترسی برای رزمندگان، احداث ۲۰ هزار متر باند فرودگاه و ۲۰ هزار سنگر برای رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره نمود .

حسینی مقدم خاطرنشان کرد: جهاد نیروهای جهادی در بالای لودرها و در حال احداث سنگر بر کسی پوشیده نیست و چه شهیدانی که سنگرساز شدند و خود بی سنگر در تیررس گلوله دشمن قرار داشتند.

وی در ادامه به ایام زیارت اربعین و پیاده روی اربعین پرداخت و افزود: اعزام زوار از استان را افتخار و فرصتی برای استان کرمانشاه می دانیم و در این خصوص ظرفیت های جهاد کشاورزی در برپایی موکب جهاد کشاورزی برای خدمت به زوار حسینی به میدان خواهند آمد.

حسینی مقدم تصریح نمود: کرمانشاه همچون قرون گذشته که استان محل گذر زوار حسینی بوده، دوباره افتخار میزبانی عبور زوار امام حسینی را خواهد داشت.

وی افزود: در این راستا و در جهت پذیرایی از زوار ،مجموعه جهاد کشاورزی عشاق داوطلبی را در بر پایی موکب شهدای جهاد کشاورزی پای کار دارد تا خدمت قابل ذکری را جهادگونه به زائرین اربعین داشته باشند.

وی گفت: تمهیدات لازم برای برپایی موکب شهدای جهاد کشاورزی در استان اندشیده شده و انشاالله با کمک و یاری همکاران در مجموعه جهاد کشاورزی و خادمین حسینی موکب شهدای جهاد کشاورزی به عنوان اولین تجربه، افتخاری برای ما در بخش کشاورزی خواهد بود.

 معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، سخنران پایانی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و همایش خادمان اربعین سازمان جهاد کشاورزی بود که طی سخنانی افزود: کشور عراق با حمایت های دنیا؛ نتوانست در جنگ هشت ساله یک وجب از خاک کشور ایران را از بگیرد .

وی خاطرنشان نمود: شور و هیجان و رشادت رزمندگان در دفاع مقدس نظیر ندارد و امروزه با افتخار از آن دوران یاد می کنیم.

مهندس ایرانی سپس با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن ایام پیاده روی اربعین هستیم به همکاریها برای برپایی موکب شهدای جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت؛  نوکری و خدمت به زوار اربعین ،عشق و شوری حسینی است که استقبال همکاران برای حضور داوطلبانه جهت خدمت در موکب شهدای جهاد کشاورزی تداعی بخش این ادعاست  و برنامه ریزی لازم برای حضور همکاران داوطلب در این حرکت معنوی و اثر بخش اندیشیده شده است.

وی در پایان سخنان خود به تشریح برنامه ریزی ها و هماهنگی های اداری سازمان برای خدمت داوطلبانه خادمین به زوار و عاشقان امام حسین (ع) پرداخت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید