Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی تهران:

5.7 درصد محصولات کشاورزی کشور در استان تهران تولید می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گقت: توسعه اجرای گلخانه، کشت کلزا، آبیاری تحت فشار، تولید شیر و گوشت . پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز از جمله برنامه های برنامه اقتصاد مقاومتی در راستای توسعه و رونق بخش کشاورزی است که به طورجدی در سطح استان تهران پیگیری می شود.

5.7 درصد محصولات کشاورزی کشور در استان تهران تولید می شود

به گزارش ایانا در استان تهران، حجت الاسلام صالح آبادی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان در شورای هماهنگی مدیران بخش کشاورزی استان که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مدیرشعب بانک کشاورزی استان تهران، مدیران ستادی سازمان و سایر دستگاه های اجرایی برگزار شد، با تبریک هفته دفاع مقدس گفت : بنابه فرمورده امام خمینی، نقش جهادسازندگی درجنگ، کمتر از نیروهای نظامی نبوده ونیست، و این اقراری است مکرر ازسوی فرماندهان ارتشی وسپاهی ما که اگر جهاد نبود پیروزی با این سرعت به دست نمی‌آمد.

ایشان خواستار عملکرد جهادی شد و گفت: برماست که به پاس خون شهدا و ایثار جهادگران کاری جهادی در تامین امنیت غذایی و پاسخگویی و رضایتمندی جامعه انجام دهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز با تبریک  این هفته گفت: اگر چه استان تهران در اراضی کشاورزی کشور سهم کمی دارد، اما در تولید محصولات کشاورزی، سهمی بیش از 5.7 درصد را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: افزایش سطح اراضی زیرکشت محصول کلزا در استان تهران از جمله برنامه های محوری این سازمان در راستای توسعه و رونق بخش کشاورزی و کاهش وابستگی به واردات دانه های روغنی است که باید به جد پیگیری شود.

ذوالفقاری هم چنین بر تعامل بیشتر شعب بانک کشاورزی در شهرستان ها و مدیریت جهاد کشاورزی هر شهرستان تاکید کرد و گفت: درحال حاضر شرایط برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان احداث گلخانه فراهم شده و باتوجه به نقش گلخانه در افزایش راندمان مصرف آب و بهبود عملکرد تولید بر همه لازم است که به طور جدی پیگیر تشویق سرمایه گذران و رفع موانع موجود در این مسیر باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید