Iranian Agriculture News Agency

فرماندار دامغان:

خروجی آب سد شاهچراغی دامغان برای استفاده بخش کشاورزی افزایش می‌یابد

فرماندار دامغان از افزایش خروجی آب سد شهید شاهچراغی این شهرستان برای مصارف کشاورزی خبر داد و گفت: این مهم برای جلوگیری از خسارات ناشی از سرریز شدن سد شهید شاهچراغی در ماه‌های آینده انجام می‌شود.

خروجی آب سد شاهچراغی دامغان برای استفاده بخش کشاورزی افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار ایانا، علی‌اصغر مجد در جلسه شورای حفاظت از منابع آب دامغان که در سالن جلسات فرمانداری دامغان برگزار شد فرماندار دامغان برافزایش خروجی آب سد شهیدشاهچراغی برای استفاده بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: میزان ذخیره آب پشت این سد 14 میلیون مترمکعب است.

وی تأکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در مورد بارندگی‌های فصل پاییز و زمستان باید تمهیدات و تصمیمات ویژه‌ای اتخاذ شود تا در صورت سرریز شدن آب پشت سد شهید شاهچراغی اقدامات پیشگیرانه از وقوع اتفاقات غیرقابل‌جبران به‌موقع انجام شود.

مجد با بیان اینکه باید راهکارهای عملی برای جلوگیری از سرریز شدن آب سد شهیدشاهچراغی اعمال شود؛ گفت: تا سر ریزشدن آب پشت سد شهید شاهچراغی 1.5 میلیون مترمکعب آب نیاز است و باید گفت نزدیک به یک متر تا سرریز شدن این سد باقی‌مانده است.

وی گفت: با توجه به استفاده یک هکتار از اراضی پایین‌دست این سد از آب سد شهید شاهچراغی لازم است خروجی آب این سد برای استفاده بخش کشاورزی به میزان 5.9 لیتر بر ثانیه افزایش یابد.

فرماندار دامغان بیان داشت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان سمنان مبلغی بالغ‌بر 140 میلیارد ریال برای حل مشکلات سد شهید شاهچراغی به تصویب رسید.

مجد خاطرنشان کرد: نصب دوربین، تابلو و بنر با محتوای ممنوعیت شنا در سد ازجمله اقدامات امنیتی این‌که با همکاری امور آب دامغان انجام‌شده است و امیدواریم ازاین‌پس شاهد اتفاقات ناگواری همچون غرق‌شدگی در این سد نباشیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در تأمین منابعآبی پایدار در استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز آبی استان سمنان لازم است در حفظ منابع آبی موجود تلاش ویژه‌ای انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید