Iranian Agriculture News Agency

امروز در تهران؛

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک شیلاتی ایران و روسیه آغاز به کار کرد

اجلاس دهم کمیسیون مشترک شیلاتی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه امروز در محل سازمان شیلات ایران آغاز به کار کرد.

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک شیلاتی ایران و روسیه آغاز به کار کرد

به گزارش ایانا، در ابتدای اجلاس دکتر نبی‌اله خون میرزایی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران ضمن اشاره به روابط خوب شیلاتی دو کشوردر سالیان اخیر، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری به روسیه در تمامی زمینه‌های شیلاتی اعلام کرد.

معاون آژانس فدرال ماهیگیری روسیه ضمن اظهار خرسندی از برگزاری اجلاس دهم کمیسیون مشترک شیلاتی دو کشور به حضور فعال بخش خصوصی در هیات روسی اشاره کرد و افزود: علاوه بر همکاری‌های سنتی دو کشور، در این اجلاس فضای جدید همکاری باز خواهد شد.

واسیلی ساکالف همچنین آمادگی روسیه را برای گسترش همه‌جانبه همکاری شیلاتی با ایران اعلام کرد.

رئیس اداره بین‌الملل سازمان شیلات ایران با بیان این که اجلاس کمیسیون مشترک شیلاتی ایران و روسیه طی روزهای ۴-۲ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، اظهار داشت: قرار است در این اجلاس موضوعات کاری چهار محور تجارت، همکاری‌های علمی – تحقیقاتی، صید و صیادی و آبزی‌پروری مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت در روز ۴ مهر سند اجلاس که حاوی برنامه‌های یک سال آینده همکاری دو کشور است به امضای روسای هیات دو کشور برسد.

مرتضی مهران‌پور افزود: بر طبق ماده ۶ موافقت‌نامه، همکاری‌های شیلاتی دو کشور در راستای کمک به اجرای موافقت‌نامه کمیسیون شیلاتی دو کشور تامین می‌شود و جلسات کمیسیون سالانه و به نوبت در دو کشور برگزار خواهد شد.

هیات روسی همچنین قرار است از جزیره قشم بازدید به عمل آورند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید