Iranian Agriculture News Agency

طهماسبی خبر داد:

اختصاص 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه گلخانه‌ها در کشور

سومین نمایشگاه بین‌المللی مکانیزاسیون ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی همزمان با سومین پاویون تخصصی پهپادهای کشاورزی و چهارمین نمایشگاه باغبانی، گلخانه، نهاده و گیاهان دارویی امروز در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب افتتاح شد.

اختصاص 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه گلخانه‌ها در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در افتتاحیه این مراسم بابیان اینکه برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها سبب تبادل اندیشه خواهد شد، گفت: این نمایشگاه ها، کانون تجاری و اقتصادی هستند و سرمایه‌گذاران و افرادی که در پی راه‌اندازی فعالیت جدید در بخش کشاورزی هستند می‌توانند در طرح‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌کند، مشارکت نمایند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه طرح توسعه گلخانه‌ها یکی از طرح‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: در حال حاضر گلخانه‌ها به یک صنعت تبدیل‌شده است.

وی ادامه داد:  بر اساس سند چشم‌انداز سال ١٤٠٤، سطح گلخانه‌های کشور به حدود 50 هزار هکتار خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود برای سال جاری سطح گلخانه ها حدود 5 هزار و 800 هزار هکتار توسعه یابد.

معاون امور باغبانی وزرات جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رشد گلخانه‌ها تخصیص داده‌شده است، تصریح کرد: توجه به  بخش  گلخانه ها می‌تواند سبب افزایش و پایداری تولید شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به سرمایه‌گذاری در بخش بذر و نشا اشاره کرد و گفت: تنها برای تأمین بذر فلفل دلمه‌ای، خیار و گوجه‌فرنگی در گلخانه‌ها به 700 میلیون بذر نیاز است و سرمایه‌گذاران می‌توانند در زمینهٔ تولید نشا و بذر فعالیت کنند.

طهماسبی بابیان اینکه توسعه کشت گیاهان دارویی نیز از دیگر طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: در حال حاضر ۱۱۰ هزار هکتار سطح کشت زعفران و حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در کشور است که البته نیازمند  توسعه مکانیزاسیون در این بخش هستیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید