Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد:

30 میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی از این استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه برخی محصولات کشاورزی از استان سمنان صادر می‌شود گفت: صادرات محصولات کشاورزی از این استان سال گذشته بیش از 30 میلیون دلار بود.

30 میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی از این استان

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، سید حسن میرعماد ظهر امروز در گردهمائی سنگر سازان بی سنگر اظهار داشت: تولید محصولات کشاورزی در استان سمنان در برخی محصولات مازاد بر نیاز است.

وی با بیان اینکه این محصولات به سایر نقاط استان و یا به خارج از کشور ارسال می‌شود افزود: صادرات این محصول ارزآوری خوبی به همراه داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان وسعت اراضی کشاورزی در این استان کم است گفت: خوشبختانه تولید محصولات کشاورزی در استان سمنان بسیار مطلوب است.

میرعماد با اینکه استان سمنان در تولید تخم مرغ و همچنین گوشت مرغ مازاد بر نیاز تولید دارد افزود: این محصولات مازاد به استان‌های همچوار ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در محصولات باغی نیز استان سمنان مازاد بر نیاز دارد گفت: محصولاتی مانند انگور و پسته به سایر استان‌ها و یا به خارج از کشور ارسال می‌شود.

میرعماد با اشاره به نقش جهاد سازندگی استان سمنان در دوران جنگ تحمیلی نیز گفت: جهاد سازندگی استان سمنان در دوران دفاع مقدس یکی از جهادهای فعال بوده و علی‌رغم اینکه خیلی از استان‌های کشور یک گردان به جبهه‌ها اعزام کرده بودند اما جهاد استان سمنان علی‌رغم جمعیت کم سه گردان اعزام‌شده بود و یک قرارگاه هم متعلق به استان سمنان بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید