Iranian Agriculture News Agency

هجوم آفت مگس میوه مدیترانه ای به باغات شهرستان رابر

آفت مگس میوه مدیترانه ای برخی از مناطق شهرستان رابر با جمعیت بسیار بالایی هجوم آورده و خسارات زیادی به باغات هلو و شلیل این شهرستان وارد کرده است.

هجوم آفت مگس میوه مدیترانه ای به باغات شهرستان رابر

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: پس از ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای در این شهرستان مشخص شد که این آفت در برخی از مناطق با جمعیت بسیار بالایی هجوم آورده و خسارات زیادی به باغات هلو و شلیل وارد کرده است.

وی بیان داشت: با توجه به شیوع آفت قرنطینه ای و خطرناک مگس میوه مدیترانه­ای در شهرستان‌های استان کرمان، این مدیریت به منظور ردیابی آفت فوق  از ابتدای فصل برداشت اقدام به نصب تله های فرمونی در مناطق مرزی و سایر باغات شهرستان نمود و متاسفانه مشخص شد در بسیاری از نقاط این شهرستان آلوده به این آفت می باشد.

کریمقاسمی ابراز داشت: جهت آشنایی هرچه بیشتر کشاورزان با این آفت مدیریت اقدام به برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی در مناطق مختلف کرد و مناطق آلوده شهرستان به طور مستمر پایش و مبارزه با این آفت در حال انجام می باشد.

وی ضمن اشاره به این که آفت مگس مدیترانه ای باعث خسارت به میوه درختانی همچون هلو، زردآلو، به،گلابی، سیب، انار می شود،  اظهار داشت: به منظور کنترل این آفت کشاورزان باید به موقع میوه های رسیده را برداشت کرده و همچنین میوه های آلوده و ریزش کرده را از سطح باغ جمع آوری و در عمق بیش از 50 سانتی متری دفن یا در کیسه های نایلونی ضخیم و بدون منفذ نگهداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: کشاورزان و باغداران  برای مبارزه شیمیایی میتوانند از طریق طعمه پاشی اقدام به مبارزه کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید