Iranian Agriculture News Agency

رسولی خبر داد:

تامین کودهای کشاورزی مورد نیاز کشور از تولیدکنندگان داخلی

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: کودهای کشاورزی مورد نیاز کشور از جمله پتاسه، فسفاته و اوره برای سال زراعی جدید به منظور حمایت از تولید، از شرکت‌های داخلی خریداری می‌شود.

تامین کودهای کشاورزی مورد نیاز کشور از تولیدکنندگان داخلی

به گزارش ایانا، حمید رسولی در پاسخ به سوالی در خصوص مناقصات تامین کود از منابع داخلی که اخیرا توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برگزار شده است، اعلام کرد که این شرکت با برگزاری مناقصات مستمر و برنامه‌ریزی شده، بخشی از نیاز کشور به کودهای فسفاته و پتاسه را از تولیدکنندگان داخلی تامین می‌کند.

وی ادامه داد: در همین رابطه در هفته جاری پنج قرارداد، برای تامین کودهای فسفاته و چهار قرارداد برای تامین کودهای پتاسه با شرکت‌های معتبر داخلی تولید کننده کود نهایی شده است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار داشت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در ادامه سیاست‌های خود برای تامین کودهای کشاورزی با اولویت تولیدکنندگان داخلی نسبت به برگزاری مناقصات تامین کودهای کشاورزی در هفته آتی نیز اقدام کرده است.

وی افزود: سیاست حمایت از تولیدکنندگان داخلی کودهای کشاورزی محدود به تولیدکنندگان کودهای پتاسه و فسفاته نبوده و این شرکت در سال جاری نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با ۲۵ شرکت معتبر داخلی اقدام کرده و بدین ترتیب به این شرکت‌ها این امکان را می‌دهد حدود ۲۱۰ قلم انواع کودهای مورد نیاز کشاورزان را از طریق شبکه کارگزاران توزیع نهاده‌های کشاورزی به کشاورزان عرضه کنند.

رسولی با اشاره به برگزاری همایش یک روزه معرفی محصولات در استان‌های مختلف توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خاطرنشان کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از ابتدای سال جاری با هدف معرفی محصولات این شرکت‌ها در سراسر کشور به کارگزاران توزیع نهاده و کشاورزان، کارشناسان ترویج و سایر ذی‌نفعان کودهای کشاورزی، بیست همایش یک روزه معرفی محصولات در استان‌های مختلف برگزار کرده که مورد استقبال و توجه بسیار قرارگرفته است و تا پایان سال جاری نیز این روند با برگزاری حدود چهل همایش دیگر تداوم خواهد یافت.

وی ضمن تشکر از همکاری شرکت‌های تولید کننده داخلی اعلام کرد که تحویل کود اوره از طریق شرکت‌های پتروشیمی داخلی به نحو قابل قبولی در حال اجراست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید