Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی خبر داد:

آمارگیری از زنبورستانهای استان همزمان با سراسر کشور از هفته دوم مهرماه سال 1398 آغاز می شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از آغاز آمارگیری از زنبورستانهای استان همزمان با سراسر کشور از هفته دوم مهرماه سال 98 در استان خبر داد.

آمارگیری از زنبورستانهای استان همزمان با سراسر کشور از هفته دوم مهرماه سال 1398 آغاز می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس حبیب شریفیان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز از راندمان تولید کلنی ها و برآورد دقیق تعداد و نوع کندوهای زنبور عسل استان و شاغلین در این بخش آمارگیری از رنبورستانهای استان به مدت 14 روز از ششم مهرماه سالجاری تا پایان روز دوشنبه نوزدهم مهرماه همزمان با کل کشور در سطح استان توسط کارشناسان شبکه پهنه بندی جهادکشاورزی و با همکاری اتحادیه زنبورداران استان و شرکت های تعاونی زنبورداری شهرستانها انجام گیرد.

وی گفت: قراردادن آمار و اطلاعات کامل و صحیح در اختیار برنامه ریزان و سیاستگذاران بخش، منجر به اتخاذ تدابیر به موقع و برنامه ریزی صحیح می گردد که علاوه بر افزایش درآمد بهره برداران، بستر مناسبی برای توسعه صنعت زنبورداری و ایجاد اشتغال برای جوانان در منطقه خواهد بود.

مهندس شریفیان ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین نیازهای اولیه برنامه ریزی و سیاستگذاری برای هر بخش، داشتن آمار و اطلاعات صحیح از وضعیت کمی و کیفی و دستیابی آسان و سریع به این اطلاعات می باشد، لذا از کلیه زنبورداران عزیز درخواست می گردد جهت شرکت در این آمارگیری علاوه بر ارائه آدرس دقیق محل اسکان کندوهای زنبورعسل خود، با کارشناسان پهنه بندی همکاری لازم را نموده و در زمان سرشماری کندوها در زنبورستان خود با در دست داشتن دفترچه زنبورداری و کارت ملی حضور داشته باشند.

شایان ذکر است زنبورداران می توانند جهت اخذ اطلاعات بیشتر، با مدیریت امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان از طریق شماره های 34439560-34494114 تماس حاصل نمایند.       

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید