Iranian Agriculture News Agency

ورناصری:

امکان ورود محموله‌های خوراک دام به همه بنادر اصلی کشور فراهم است

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: به منظور دسترسی آسان تر دامداران و مرغداران به نهاده های دامی، شرایط لازم برای ورود کشتی‌های حاوی محموله‌های خوراک دام به همه بنادر اصلی کشور فراهم شده است.

امکان ورود محموله‌های خوراک دام به همه بنادر اصلی کشور فراهم است

حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با بیان این مطلب افزود: این در حالی است که در سال های قبل، محموله های غلات تنها از بندر امام خمینی (ره) وارد می شد اما در حال حاضر از ظرفیت بندر عباس، بندر چابهار، بندر امیر آباد و بندر نوشهر نیز برای پهلوگیری کشتی‌های حامل خوراک دام بهره گیری می‌شود.

وی پیش بینی کرد: با اقدامات انجام شده، علاوه بر دسترسی سریع تر مرغداران و دامداران به نهاده های مورد نیاز، قیمت حمل و نقل این محموله ها برای تولید کنندگان کاهش یافته و این امر موجب کاهش قیمت تمام شده تولید ‌شود.

ورناصری با بیان این که قیمت کنونی نهاده های کنجاله سویا، جو و ذرت در کشور نشان دهنده وفور کالا در بازار است، خاطرنشان کرد: این شرکت آمادگی دارد تا در هر استانی که نوسان قیمت احتمالی وجود دارد با استفاده از ذخایر خود این قیمت‌ها را متعادل کند.

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی تامین نهاده های دامی در شش ماهه اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: در این مدت بیش از 4 میلیون تن ذرت، 1.5 میلیون تن جو، 1.2 میلیون تن کنجاله سویا و یک میلیون تن دانه‌های روغنی به کشور وارد شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید