Iranian Agriculture News Agency

در شش ماهه نخست سال جاری صورت گرفت:

جذب بیش از ۳۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در شهرک‌های کشاورزی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: بیش از ۳۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در شهرک‌های کشاورزی طی شش ماه اول سال ۹۸ جذب شده است.

جذب بیش از ۳۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در شهرک‌های کشاورزی

به گزارش ایانا، علی‌اشرف منصوری در جلسه مجمع عمومی شرکت شهرک‌های کشاورزی که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های نیرو، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان حسابرسی کشور، وزارت جهاد کشاورزی و اعضای هیات مدیره شرکت برگزار شد، به تشریح اهم فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته و شش ماه اخیر در راستای پیشبرد اهداف، راهبردها و سیاست‌های شرکت شهرک‌های کشاورزی، وضعیت تخصیص بودجه، مطالعات، طراحی، احداث و توسعه شهرک‌های کشاورزی، اجرای عملیات زیرساخت، وضعیت جذب تسهیلات بانکی، میزان واگذاری و تولید و سایر برنامه‌های توسعه برای سال اخیر و آتی پرداخت.

وی از آغاز ساخت و بهره‌برداری ۱۳۷۲ هکتار از شهرک‌های کشاورزی تاکنون خبر داد و گفت: با توجه به نوپا بودن، این شرکت با رصد، کنترل و پیگیری‌های مستمر، سهم بسزایی در نیل به تعهدات و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی و دستیابی به اهداف تعیین شده در حوزه کاری در افق ۱۴۰۴ خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی به اتمام عملیات مطالعات استعدادسنجی و مکان‌یابی شهرک‌های کشاورزی در تمامی استان‌های کشور در سال ۹۷ و شناسایی ۲۷۳ هکتار از اراضی مستعد ساخت و ایجاد شهرک‌های کشاورزی در سطح کشور و همچنین ساماندهی نظام بهره‌برداری مناسب و یکپارچه برای تولید پایدار و اشتغال مولد و فعال در شهرکهای کشاورزی اشاره کرد.

وی به استفاده از منابع جایگزین و سرمایه‌های بخش خصوصی برای مطالعات و اجرای عملیات زیرساخت از ابتدای سال ۹۷ خبر داد و اعلام کرد: با توجه به محدودیت منابع اعتبار دولتی رویکرد جدید شرکت شهرک‌های کشاورزی استفاده از منابع بخش خصوصی جهت توسعه فعالیت های این شرکت در استان‌ها است.

منصوری همچنین به جذب تسهیلات بانکی به مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و با اعلام این که در سال ۹۷ و ۹۸ این شرکت بیشترین میزان جذب تسهیلات بانکی برای احیای ظرفیت استان‌ها در حوزه شهرک‌های کشاورزی داشته، این توفیق را ناشی از تعامل مناسب و تشکیل جلسات هفتگی با بانک کشاورزی مرکز و رفع موانع پیش رو معرفی کرد و در ادامه به جذب تسهیلات در سال ۹۸ به میزان ۳۵۰۰ میلیارد ریال اشاره و اعلام کرد که این آغاز راه بوده و باید با کمک سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی و استان‌ها بتوان روند فعلی را تا پایان سال تا سقف ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال افزایش داد.

وی همچنین مساحت اراضی واگذار شده تاکنون را حدود ۶۵۰۰ هکتار عنوان و از ۱۰ برابر شدن عملکرد شرکت از حیث واگذاری در یکسال و نیم اخیر در مقایسه با جمع چهار سال قبل از آن خبر داد و میزان تولید حاصل از واحدهای به بهره‌برداری رسیده را ۷۵ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ا‌ی، دامی و شیلاتی و همچنین تعداد ۴.۵ میلیون گل شاخه بریده برآورد کرد.

سپس گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت قرائت و پس از توضیحات مبسوط مدیران شرکت درباره هر یک از موضوعات مطروحه، بحث و بررسی به عمل آمد و در خاتمه اعضای مجمع از عملکرد و توفیقات شرکت شهرک‌های کشاورزی در سال ۹۷، از هیات مدیره و کارکنان شرکت شهرک‌های کشاورزی تقدیر و تشکر کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید