Iranian Agriculture News Agency

نشست ستاد اربعین سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد

جلسه ستاد اربعین حسینی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با محوریت برپایی موکب شهدای جهاد کشاورزی در قصرشیرین با حضور مدیر کل دفتر نمایندگی ولی فقیه و رئیس ستاد اربعین حسینی در وزارت جهاد کشاورزی و مسئولین حوزه نمایندگی ولی فقیه استان های کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، همدان، زنجان، لرستان و کردستان و معاونین توسعه منابع انسانی این استانها بعنوان استانهای معین، رئیس و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برگزاری شد.

نشست ستاد اربعین سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، در ابتدای این جلسه مهندس حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به سفر زائرین حسینی به کربلا و زیارت امام حسین (ع)گفت: با توجه به بازگشایی مرز خسروی تصمیم داریم با تشکیل و راه اندازی موکب شهدای جهاد کشاورزی در قصر شیرین میزبان شایسته ای برای زائرین حسینی باشیم.

وی افزود: از کنگاور تا قصرشیرین ۱۲۰ موکب برپا خواهد شد و جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این راستا سعادت دارد یک موکب را در شهرستان قصر شیرین برپا نماید.

نوربخش حاتمی تصریح کرد: برای چنین امر خیری نیازمند همراهی استانهای معین هستیم تا بتوانیم بهترین خدمت را به زائرین حسینی داشته باشیم و قطعا اجر این کار معنوی مشمول همه خادمین امام حسین(ع) خواهد شد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام و المسلمین حسینی مقدم مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، ضمن تشکر از حمایتهای رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در برپایی موکب شهدای این سازمان گفت: راه رسیدن به کمال زیارت ابا عبدالله الحسین (ع)است، به گونه ای که امام صادق (ع) می فرماید؛ در هر شرایطی زیارت امام حسین(ع) را ترک ننمائید.

وی سپس با اشاره به روایات متعدد اجر زیارت مرقد مطهر ابا عبدالله الحسین افزود: امام باقر (ع) نیز می فرماید به شیعیان بگوئید زیارت مرقد امام حسین(ع) را فراموش نکنند.

حسینی مقدم در ادامه با اشاره به برپایی موکب شهدای جهاد کشاورزی و نقش آن در خدمت به زائرین حسینی گفت: با بازگشایی مرز خسروی، رسالت کرمانشاهیان برای تامین زیر ساخت های لازم برای پذیرایی از زوار حسینی باید به نحو احسن انجام شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به تشکیل ده کمیته جهت تسهیل امور موکب شهدای جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: توقع داریم استانهای معین  ۶۰ درصد هزینه های موکب را تامین نمایند و در این خصوص ۴۰ درصد هزینه ها از استان کرمانشاه تامین می شود.

وی پذیرایی از ده هزار نفر با اختصاص میان وعده و ده هزار نفر نیز با پذیرایی به صورت شام و نهار و جمعاً پذیرایی از بیست هزار نفر به صورت روزانه را از برنامه های موکب شهدای جهاد کشاورزی اعلام کرد.

مدیر کل دفتر نمایندگی ولی فقیه و رئیس ستاد اربعین وزارت جهاد کشاورزی نیز در ادامه این نشست با اشاره به برپایی موکب شهدای جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: قطعا بر داشتن هر قدم کوچک در راه امام حسین(ع) دارای آثار معنوی گسترده ای است.

وی افزود: ستاد اربعین حسینی در وزارت جهاد کشاورزی با توجه به ساختار این وزارتخانه به لحاظ نیروی انسانی دارای توانمندی های مثال زدنی است و نقش این ستاد در مرزهای کشور کاملا نمود دارد.

دکتر فلسفی با اشاره به پشتیبانی های صورت گرفته توسط این ستاد در داخل و خارج کشور گفت: ستاد اربعین حسینی علاوه بر داخل کشور در عراق نیز خدمات قابل توجه ای را به زائرین ارائه می دهد.

وی تصریح کرد: از سال ۹۶ در مرز قصرشیرین فعالیت ستاد شروع شد و آماده پذیرایی از زوار بودیم و امکانات خوبی نیز تدارک دیده شد اما به لحاظ عدم آمادگی در آن سوی مرزها، تردد از مرز خسروی صورت نگرفت، اما خوشبختانه امسال شاهد این هستیم که مرز باز شده است و انشالله بتوانیم تمام ظرفیت ها را برای خدمت به کار بگیریم.

دکتر فلسفی در ادامه با اشاره اهمیت کمک استانهای معین به موکب شهدای جهاد کشاورزی در شهرستان قصرشیرین گفت: علاوه بر موکب جهاد کشاورزی در قصر شیرین، وزارت جهاد کشاورزی ده موکب را در کشورعراق برپا خواهد نمود.

مدیرکل حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی سپس به نقش مردم و دستگاههای اجرایی در پذیرایی از زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و خاطر نشان کرد: برای برپایی موکب و تامین هزینه های آن نقش مردم باید پر رنگ دیده شود و دستگاههای اجرایی می بایست تنها نقش هدایتگر داشته باشند.

فلسفی افزود: دشمنان نظام نسبت به حرکت عظیم مردم در اربعین حسینی سانسور شده عمل می کنند، اما عظمت حضور مردم آنها را شرمسار نموده است.

وی در پایان از استانهای معین درخواست نمود کمکهای خود را به موکب شهدای جهاد کشاورزی هدایت و زمینه تقویت این کار معنوی را فراهم نمایند.

در ادامه این نشست معاون توسعه منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به ارائه گزارش فعالیت های صورت گرفته در خصوص برپایی موکب شهدای جهاد کشاورزی پرداخت و گفت: حمایتهای خوبی در سازمان صورت گرفته است و رئیس سازمان به جد پیگیر امور هستند اما نیازهای ستاد بیش از توانمندی های موجود است و از استانهای معین توقع حمایت داریم.

وی در ادامه به نیازهای موکب شهدای جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: همراهی استانهای معین در برپایی موکب ضرورت دارد مشخص و ابلاغ شود.

مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت نیز در این نشست به گستردگی خدمت دهی به زائرین از شهرستان کنگاور تا شهرستان قصرشیرین اشاره کرد و گفت: خدمات دهی به زائرین باید از شهرستان کنگاور تا قصرشیرین و آن سوی مرزها دیده شود و پیشنهاد ما این است که موکب شهدای جهاد کشاورزی در دو راهی نهاوند تجهیز و برپا شود

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید