Iranian Agriculture News Agency

آخرین وضعیت پرداخت غرامت سیل به بخش کشاورزی در خراسان شمالی

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، آخرین وضعیت پرداخت غرامت سیل به خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان را اعلام کرد.

آخرین وضعیت پرداخت غرامت سیل به بخش کشاورزی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، دکترعبداله یوسفی درباره اجرای مصوبات دولت جهت پرداخت کمک بلاعوض به خسارت دیدگان از سیل در بخش کشاورزی، اظهار داشت: تاکنون اطلاعات مربوط به تعداد 11242 بهره بردار خسارت دیده از سیل در استان خراسان شمالی پس از بازدید میدانی و بررسی های لازم در سامانه سجاد (سامانه جامع امداد و بازسازی دولت)ثبت شده است.

وی افزود: بدلایل همپوشانی نقاط ، وقوع محل خسارت دیده در خارج از مرز جغرافیایی شهرستان ، عدم احراز هویت و...  حدود 1500 پرونده توسط پژوهشگاه فضایی کشور از سامانه فوق حذف گردیده و مجدد مورد بررسی واصلاح قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی درخصوص پرداخت اعتبارات بلاعوض به خسارت دیدگان از سیل در بخش کشاورزی، تصریح کرد: لیست بهره برداران مشمول دریافت کمک بلاعوض به بانک کشاورزی ارسال شده و براساس مصوبه هیات وزیران، مبلغ 258150میلیون ریال ابلاغ شده که با میزان تخصیص ۵۰ درصدی مبلغ 128575میلیون ریال به خراسان شمالی تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: تاکنون تعداد 5196  پرونده به مبلغ 140723میلیون ریال برای پرداخت اعتبارات بلاعوض به بانک معرفی شده است که متناسب با 50 درصد تخصیص معادل 70362 میلیون ریال آماده پرداخت می باشد وبانک کشاورزی در حال بررسی ،اصلاح وتکمیل حسابهای اعلام شده بهره برداران می باشد که به محض تایید نهایی این پرونده ها در سامانه سجاد، کمکهای بلاعوض به حساب بهره برداران واریز خواهد شد .

دکتر یوسفی درباره پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی به خسارت دیدگان از سیل در بخش کشاورزی، نیز اذعان کرد: براساس مصوبه هیات وزیران، تسهیلات قرض الحسنه بانکی با کارمزد (4درصد) به مبلغ 250000میلیون ریال توسط بانک مرکزی به خراسان شمالی ابلاغ و توزیع بین بانکی اعتبارات انجام گرفته و تاکنون تعداد 2762 نفر از بهره برداران مشمول دریافت این تسهیلات به مبلغ  135061.57میلیون ریال  به بانکهای عامل" کشاورزی،ملی،ملت، سپه، تجارت، صادرات، رفاه کارگران و توسعه تعاون" معرفی گردیده اند ودر حال پرداخت است.

وی اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته از ابتدای مردادماه سال جاری امکان ثبت خسارات وارده به زیر ساختهای عمومی( شامل: کانال های آبیاری، جاده بین مزارع، قنوات و ...) در سامانه سجاد فراهم شد که 331مورد خسارت وارده به زیرساختهای عمومی استان خراسان شمالی  به مبلغ 304.287میلیون ریال در سامانه ثبت گردیده اما وضعیت اعتباری آن هنوز مشخص نشده است.

در پایان دکتر یوسفی با اشاره به قابل ثبت نبودن خسارات وارده به دامداری های سنتی در سامانه سجاد نیزگفت :این مورد از ناحیه وزارت جهاد کشاورزی در دست پیگیری است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید