Iranian Agriculture News Agency

شهرستان ری؛ سومین تولید کننده ماهی در استان تهران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: شهرستان ری با دارا بودن ۱۵ استخر ماهی و یک دریاچه مصنوعی، سومین تولید کننده ماهی در استان تهران به شمار می رود.

شهرستان ری؛ سومین تولید کننده ماهی در استان تهران

به گزارش ایانا در استان تهران، محمد عباسی افزود: شهرستان ری با دارا بودن ۱۵ استخر ماهی به مساحت ۱۹ هکتار و دریاچه مصنوعی عشق آباد به مساحت ۴۰ هکتار، رتبه سوم تولید انوع ماهی گرمابی، سردابی و زینتی را در استان تهران به خود اختصاص داده است.

وی بابیان اینکه پرورش ماهی‌ به دوصورت پرواری و بچه ماهی درشهرستان ری انجام می‌شود، افزود: در روش پرواری بچه‌ ماهی به صورت ۵۰گرمی وارد استخر می‌شوند و با وزن یک تا دوکیلوگرم خارج و روانه بازارمصرف می‌شوند؛ در روش پرورش نیز تولیدکنندگان بچه ماهی‌های ۶ گرمی را در استخرهایشان رها سازی و با وزن ۵۰ گرم به فروش می‌رسند.

عباسی تصریح کرد: بخش قلعه نو به دلیل قرارگرفتن در مسیر رودخانه‌های جنوب پایتخت و داشتن آب مناسب برای پرورش ماهی به یکی ازقطب‌های عمده تولید ماهی در استان تهران تبدیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری هم چنین از اعطای تسهیلات به کشاورزان برای تشویق تولید انواع ماهی وحمایت از تولیدکنندگان آبزیان دریایی خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید