Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی:

1460 میلیارد ریال تسهیلات بانکی یارانه‌دار برای بخش کشاورزی ابلاغ شد

 1460 میلیارد ریال تسهیلات بانکی یارانه‌دار برای بخش کشاورزی ابلاغ شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی گفت: امسال برای اجرای برنامه تولید و اشتغال در بخش کشاورزی 1460 میلیارد ریال تسهیلات بانکی یارانه‌دار به استان ابلاغ شد که تاکنون 920 میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: امسال تمامی تسهیلات بانکی یارانه‌دار در قالب ردیف اعتباری «بند الف تبصره ۱۸» با عنوان برنامه تولید و اشتغال بخش کشاورزی تدوین و با برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی بیان کرد: در این برنامه ۱۰ رسته فعالیت ویژه در بخش کشاورزی از جمله گلخانه‌ها، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تولید محصولات دامی (به غیر از مرغ گوشتی، تخم گذار و زنبور عسل)، شرکت‌های خدمات فنی و مشاوره‌ای بخش کشاورزی، شیلات و آبزیان، دامپزشکی و گیاه پزشکی، ساماندهی کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان، مدرن سازی و مکانیزاسیون کشاورزی و کسب و کارهای بازرگانی بخش کشاورزی اولویت‌بندی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات در برخی رسته فعالیت‌ها هفت درصد و در برخی ۱۲ درصد و سرمایه در گردش نیز ۱۰ درصد در نظر گرفته خواهد شد.

وی عنوان کرد: تاکنون حدود 800 میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های گلخانه، گیاهان دارویی و زعفران به استان ابلاغ شده و ثبت نام از متقاضیان این رسته‌ها نیز در حال انجام است.

قوسی ادامه داد: همچنین تاکنون سه میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی بخش کشاورزی به استان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات طرح‌ها متفاوت است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد یادآور شد: متقاضیان برای دریافت تسهیلات بایستی به سامانه سیتا (سامانه یکپارچه تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی) مراجعه و نسبت به ثبت ‌نام اقدام کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها در سه رسته گلخانه، گیاهان دارویی و زعفران می‌توان ثبت‌ نام کرد و تا زمان ابلاغ بخش دیگری از اعتبار، امکان ثبت‌نام برای سایر رسته‌ها در سامانه نیز فراهم خواهد شد.

وی افزود: تاکنون از مجموع سهمیه ابلاغی استان 650 میلیارد ریال به بانک کشاورزی، 200 میلیارد ریال به بانک توسعه تعاون و 70 میلیارد ریال به پست بانک اختصاص یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: اکنون ۶۳۶ طرح به مبلغ بیش از 700 میلیارد ریال در قالب برنامه تولید و اشتغال بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است.

غلامرضا قوسی اظهار داشت: از مجموع این طرح‌ها ۱۹۷ فقره مربوط به رسته گلخانه‌ها، ۳۵۶ طرح در حوزه گیاهان دارویی و زعفران و ۸۳ طرح در زمینه دام و طیور( تسهیلات بانک توسعه تعاون مربوط به تمامی رسته‌ها است) بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید