Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی:

پرونده آفت ملخ آسیایی تا پایان هفته بسته خواهد شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از بسته شدن پرونده ملخ آسیایی تا پایان هفته جاری خبر داد.

پرونده آفت ملخ آسیایی تا پایان هفته بسته خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به ورود آفت ملخ آسیایی در بهمن ماه 1397 به استان اظهار کرد: پس از ورود آفت ملخ آسیایی به استان با هماهنگی‌های انجام شده بیش از یک میلیون 240 هزار هکتار از اراضی استان ردیابی و در بیش از 40 هزار هکتار از اراضی، مبارزه با آفت با شیوه‌های مختلف از جمله هواپیما و زمینی انجام شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در این مدت اجازه ندادیم حتی یک متر مربع از ارضی کشاورزی استان دچار خسارت شود عنوان کرد: در حال حاضر آفت ملخ آسیایی در استان به صورت کامل کنترل شده است.

چنگلوایی خاطرنشان کرد: اولین نشانه‌های آفت ملخ آسیایی حدود یک ماه پیش در مزارع نیشکر مشاهده شد که به سرعت با همکاری شرکت کشت و صنعت نیشکر کار ردیابی و پایش آغاز و تا امروز حدود 115 هزار هکتار از اراضی آلوده ردیابی و مبارزه با این آفت در مزارع با استفاده از 2 فرورند هواپیما و 15 فروند پهباد و سایر سمپاش‌ها انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه ضمن اشاره به خسارت حداقلی آفت ملخ آسیایی به مزارع استان گفت: کل خسارتی که آفت ملخ آسیایی به مزارع استان وارد کرده است حدود 10 درصد بوده که با انجام مدیریت زراعی مناسب از جمله تغذیه، کوددهی و آبیاری منظم این میزان خسارت قابل جبران است.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر این آفت به صورت کامل کنترل شده که به یاری خداوند پرونده ملخ آسیایی در استان حداکثر تا پایان هفته به طور کامل بسته خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید