Iranian Agriculture News Agency

شکوری عنوان کرد:

۵۰۰ میلیارد تومان درآمد زایی در بخش ماهیان زینتی در سال 97

مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین معاونت توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: در سال ۹۷، ۲۵۰ میلیون قطعه ماهی زینتی تولید شده که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد زایی داشته است.

۵۰۰ میلیارد تومان درآمد زایی در بخش ماهیان زینتی در سال 97

به گزارش خبرنگار ایانا، مهدی شکوری مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین معاونت توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران در گردهمایی تولیدکنندگان ماهیان زینتی کشور که بعد از ظهر امروز دوشنبه در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: تولید کنندگان ماهی های زینتی سعی دارند تا با همت خود مشکلاتشان را حل و فصل کنند و ما هم سعی می کنیم تا در حل مشکلات آنها به این بخش یاری رسانیم و هدف ما از این گردهمایی هم این است که نگاه تولید ماهیان زینتی را به خارج از کشور ببریم.

وی افزود: در سال ۹۷، ۲۵۰ میلیون قطعه ماهی زینتی تولید شده که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد زایی داشته است.

شکوری ادامه داد: این بخش صنعت سازگاری بالایی با محیط زیست داشته و کمترین تنش ها را با منابع آبی دارد.

وی با اشاره به واحد های فعال در این عرصه اذعان کرد: حدود هزار و ۶۰۰ واحد در کشور فعال هستند که ۳۰ درصد واحد خرد و ۳۰ درصد واحدهای بزرگ مانند نوین آبزیان آسیا هستند که اشتغالزایی خوبی هم در مناطق مختلف کشور ایجاد کرده‌اند. 

مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین معاونت توسعه آبزی پروری در رابطه با ایجاد بازارهای داخلی و خارجی برای ماهیان زینتی خاطرنشان کرد: هدف سازمان شیلات ایران ایجاد بازارهای هدف در داخل و خارج از کشور است، همچنین توسعه و تولید می‌تواند با شکل گیری سیستم های عرضه و نگاه به صادرات تحقق یابد.

وی افزود: هدف شیلات این است که هم واحد های خرد و هم واحدهای صنعتی توسعه یابد.  

شکوری در رابطه با توسعه شهرک‌های ماهیان زینتی گفت: توسعه شهرک‌های ماهیان زینتی همیشه در سازمان شیلات اولویت داشته و محدودیت های موجود نسبتاً حل شده است، هم در حوزه آبزیان آب شیرین و هم شور اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در استان هرمزگان آمادگی ایجاد شهرک‌های ماهیان زینتی وجود دارد و زمین‌های بسیاری برای این کار در نظر گرفته شده که تنها نیاز به سرمایه دار داریم تا بتوانیم کار را شروع کنیم. بخش ماهیان زینتی باید به شیلات در شکل گیری یک اتحادیه استانی یا ملی یاری برساند تا بتوانیم مشکلات پیش روی پرورش ماهیان زینتی را حل کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید