Iranian Agriculture News Agency

اثربخشی اقدامات آبخیزداری اطلاع رسانی شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: با توجه به اقدامات خوب و موثری که در حوزه های آبخیز استان تهران با نگاه جامع نگری انجام شده، لازم است اثربخشی این اقدامات اطلاع رسانی و به اطلاع عموم رسانده شود.

اثربخشی اقدامات آبخیزداری اطلاع رسانی شود

به گزارش ایانا، احمد طاهری در چهاردهمین جلسه ستاد هماهنگی به اجرای پروژه های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری به عنوان اقداماتی زیربنایی و با هدف حفاظت آب و خاک در بسیاری از نقاط استان تهران به مرحله اجرا درآمده که با اجرای این اقدامات علاوه بر کنترل سیل و رسوب، شاهد تقویت سفره های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی خواهیم بود.

وی یادآور شد: تاکنون اقدامات اطلاع رسانی و فرهنگسازی خوبی با همکاری رسانه ها صورت پذیرفته اما با توجه به گستردگی فعالیت های آبخیزدرای و کارکردهای این اقدامات، لازم است اثربخشی این فعالیت ها با همکاری و همیاری رسانه های مختلف گروهی بویژه رسانه ملی در اختیار آحاد جامعه قرار گیرد.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران با اشاره به اینکه امسال 19 پروژه آبخیزداری در 6 شهرستان استان تهران با اعتباری بالغ بر 280 میلیارد ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می شود اظهار داشت: خوشبختانه سال گذشته نیز اقدامات موثری در برخی از حوزه های آبخیز استان تهران اجرا شد که در پی بارندگی های ابتدای سال جدید این اقدامات توانست علاوه بر کنترل سیل از بروز بسیاری از خسارت های احتمالی جلوگیری کند.

طاهری تأکید کرد: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی یکی از سیاست های راهبردی مجموعه منابع طبیعی است که امسال و به طور جد در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید