Iranian Agriculture News Agency

معاون استاندار سمنان:

توسعه کشت گلخانه‌ای در استان سمنان هدف گذاری شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با تأکید بر بهینه‌سازی مصرف آب در استان گفت: طرح توسعه شهرک‌های کشاورزی و کشت گلخانه‌ای هدف گذاری شده و با جدیت پیگیری و در شهرستان‌های این استان عملیاتی شود.

حجم ویدیو: 7.70M | مدت زمان ویدیو: 00:03:25

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، حشمت‌الله عسگری در سومین جلسه کارگروه توسعه شهرک‌های کشاورزی استان سمنان در سالن جلسات کوثر استانداری سمنان اظهار داشت: متأسفانه برداشت‌های بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی، یکی از عوامل مهم در دامن زدن به مشکل کم آبی استان سمنان است.

وی با تأکید بر ارائه راهکارهای نوین، عملی و کاربردی در حوزه تأمین منابع آبی و مصرف بهینه منابع موجود گفت: باید از هدر رفت آب در بخش کشاورزی به طور جدی جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با تأکید بر بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی اظهار داشت: باید در استان سمنان طرح توسعه شهرک‌های کشاورزی اجرایی شود.

عسگری با اشاره به ضرورت و اهمیت طرح تقویت گلخانه‌ها گفت: یکی از راهکارهای استفاده صحیح از منابع آبی توسعه گلخانه‌ها در استان سمنان است؛ ضمن اینکه این مهم در توسعه هر چه بیشتر استان سمنان نیز اثرگذار است.

وی گفت: بدون شک توسعه طرح کشت گلخانه‌ای منوط به صرف هزینه و سرمایه‌گذاری این که ما اعلام می کنیم هیچ مشکلی در زمینه تامین منابع و پشتیبانی مالی در این زمینه در استان سمنان وجود ندارد و می‌توانیم با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه‌گذاران عملیاتی شدن این طرح را مورد حمایت قرار دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بیان داشت: لازم است اولویت‌های هشت‌گانه در راستای توسعه استان سمنان در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌های این استان با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد و تعاملات در این زمینه افزون شود.

عسگری با مورد خطاب قراردادن فرمانداران در هر یک از شهرستان‌های استان سمنان گفت: برنامه توسعه شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای ابلاغ شده است؛ بنابراین با همکاری جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها باید در این حوزه تلاش و همتی مضاعف صرف شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید